افزایش جاذبه ماندن در روستا و سهم اقصاد روستایی را از برنامه‌های مهم دولت در مازندران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  محمد اسلامی استاندار مازندران گفت: در سال ۹۷ دولت برای توسعه اشتغال در روستا‌ها حدود ۷۴ هزار میلیارد تومان اختصاص داده که ماندگاری و تثبیت جمعیت در روستا را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: مازندران با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و حمایت و هدایت دولت، در حال گسترش از اقتصاد تک پایه کشاورزی به محصولات و اقتصادی متنوع در حوزه‌های مختلف است.

استاندار مازندران با بیان اینکه امروز صنایع دانش بنیان نفیسی در مازندران در سطوح جهانی در حال فعالیت اند، گفت: سهم کشاورزی در اقتصاد استان ۲۱ درصد، صنعت ۲۸ درصد و سهم خدمات ۵۱ درصد است.

اسلامی با اشاره به ایجاد سرفصل‌های نو و تازه در اقتصاد مازندران برای گذار از اقتصاد تک پایه با پشتیبانی دولت تدبیر و امید و تلاش مردم، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته، اراضی حاصلخیز کشاورزی و باغات استان مورد دست اندازی واقع شد و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در استان در سال‌های گذشته شتاب یافت و به مزیت فعالیت‌های کشاورزی در استان آسیب وارد نمود.

وی با بیان اینکه با تعرض به اراضی گران سنگ کشاورزی مازندران و ساخت و ساز‌های غیر مجاز به طور جدی مقابله شده است، افزود: در این راستا طرحی ویژه برای مازندران تهیه شده و بر اساس آن برای فعالیت‌های مختلف سازماندهی مناسب و جانمایی درست صورت گرفته تا بر تکیه بر این نقشه راه، تثبیت فعالیت‌ها و استقرار سکونت و فعالیت‌ها و ساخت و ساز‌ها را شاهد باشیم.

استاندار مازندران گفت: مازندران تا ۱۴۰۰ از هرگونه دست‌اندازی‌ها به طبیعت، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی مصون خواهد ماند.

وی افزایش جاذبه ماندن در روستا و سهم اقصاد روستایی را از برنامه‌های مهم دولت دانست و افزود: دولت در سال ۹۷، بالغ بر ۷۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال روستایی در کشور پیش بینی نموده است.
انتهای پیام/آ

سهم ۲۱ درصد کشاورزی در اقتصاد مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.