«جیسون گرینبلات»، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور خاورمیانه، ادعا کرد انتقال سفارت کشورش به بیت‌المقدس شرطی لازم برای صلح پایدار است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه یدیعوت آحارنوت، «جیسون گرینبلات»، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه، روز دوشنبه مدعی شد انتقال سفارت آمریکا به بیت‎‌المقدس نه تنها واشنگتن را از تعهد خود برای دست‌یابی به معاهده یک صلح پایدار میان رژیم صهیونیستی و فلسطین منحرف نمی‌کند، بلکه شرطی لازم برای آن است.

گرینبلات در آستانه بازگشایی سفارت آمریکا در بیت‌المقدس بعد از ظهر روز جمعه در چند پیام توئیتری روابط دیپلماتیک آمریکا و اسرائیل را در 70 سال گذشته مرور کرد.

او مدعی شد: «در شروع این روز تاریخی اجازه دهید به یاد بیاوریم چرا اینجا هستیم و چگونه به اینجا رسیدیم.»

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهایش نوشت: «بیش از دو دهه تاخیر در انتقال سفارت آمریکا ما را به توافق برای صلح میان اسرائیل و فلسطین نزدیک نکرده است.»

گرینبلات گفت آمریکا اولین کشوری است که 70 سال پیش در دوران ریاست جمهوری «هری ترومن»، رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت.

او در ادامه گزافه‌گویی‌هایش، افزود: «بیانیه دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل، به رسمیت شناختن حقیقت است، زیرا تمام نمادهای کابینه اسرائیل در این شهر قرار دارد».

سفارت آمریکا در بیت‌المقدس ساعت 4 بعد از ظهر به وقت محلی در فلسطین اشغالی افتتاح خواهد شد. هئیت نمایندگان 250 نفره آمریکا با حضور «استیو منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا، «ایوانکا ترامپ» و «جرد کوشنر»، دختر و داماد ترامپ، در این مراسم شرکت می‌کند. «بنجامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، و «رووین ریولین»، رئیس جمهور این رژیم غاصب، در مراسم افتتاحیه سخنرانی خواهند کرد.

مردم فلسطین نیز در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس تظاهرات گسترده‌ای به راه انداخته‌اند. این اعتراضات در حالیست که از چندین روز پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه تدابیر امنیتی شدیدی در قدس برقرار شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار