وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کند تا مانع دستیابی این کشور به تسلیحات هسته‌ای شود.

لفاظی منوچین: تحریم ایران مانع دستیابی این کشور به تسلیحات هسته‌ای می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی یدیعوت آحارانوت، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا که برای شرکت در مراسم انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس به سرزمین های اشغالی سفر کرده است، طی سخنرانی در مراسم سازمان ائتلاف ارتدوکس مدعی شد: واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کند تا مانع دستیابی این کشور به تسلیحات هسته‌ای شود.

او در اظهاراتی ادعایی گفت: واشنگتن تا صدور توافقی جامع که تولید سلاح‌های هسته‌ای را محدود کند، اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را در اولویت قرار می دهد.

منوچین پیش از این، با اعلام لغو مجوز فروش و صادرات هواپیماهای مسافربری ایرباس و بوئینگ به ایران، این دو شرکت را با ضرر مالی 40 میلیارد دلاری مواجه ساخت.

منوچین در بخش دیگری از اظهاراتش، بازگشایی سفارت آمریکا در قدس را  روزی بزرگ و لحظه ای فراموش نشدنی توصیف کرد.

هیئت 250 نفره از مقامات آمریکایی به ریاست جان سالیوان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا برای شرکت در مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس در سرزمین های اشغالی به سر می برند. مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، جرد کوشنر، داماد یهودی ترامپ و مشاور ارشد او به همراه همسرش ایوانکا ترامپ -دختر رئیس جمهور آمریکا- از مهمترین چهره هایی هستند که در این مراسم شرکت می کنند.

پیش از این، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل از احتمال سخنرانی رئیس جمهور آمریکا از طریق ویدئو کنفرانس در مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی خبر داده بود.

انتهای پیام/

ادعاهای وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره اعمال تحریم‌ها علیه تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار