مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: افراد خیر و نیکوکار سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان به مدرسه سازی در ایلام کمک کردند.

آغاز جشنواره خیران مدرسه ساز در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; محمدرضا حیدری روز دوشنبه در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان ایلام اظهار داشت: برگزاری این جشنواره اقدامی بسیار پسندیده بوده و در طول ۱۹ دوره گذشته این مراسم توانسته در جمع آوری کمک های مردمی به امر مدرسه سازی تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: امسال در بیستمین دوره این جشنواره رویکرد جذب مشارکت افراد جوان در دستور کار قرار گرفت و به همین منظور نیز به رویش نیک اندیشان جوان نامگذاری شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام تاکید کرد: بسیاری از فضاهای آموزشی ساخته شده در استان طی سال های اخیر با مشارکت افراد خیر و نیکوکار و همچنین نهادهایی همچون بنیاد برکت و ... ایجاد شده است.

حیدری اضافه کرد: با وجود تحول اساسی در حوزه مدرسه سازی در استان و بویژه مناطق و روستاهای محروم و دورافتاده ولی همچنان نیازمند حضور و مشارکت خیران در مدرسه سازی هستیم.

وی ادامه داد: هم اکنون یک هزار و ۱۰ فضای آموزشی در استان ایلام وجود دارد که بیش از ۳۰ درصد از این تعداد به دلیل فرسوده بودن به بازسازی نیاز دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام یکی از مشکلات این سازمان را وجود فضاهای آموزشی نیمه تمام عنوان کرد که با اعتبارات دولتی تکمیل آنها زمان بر است.

حیدری گفت: ۸۸ فضای آموزشی نیمه تمام با ۳۳۱ کلاس درس در استان وجود دارد که امیدواریم خیران در امر تکمیل آنها مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه زنده یاد رحمان منصوری اولین شهید حوزه مدرسه سازی استان است، خواستار معرفی این شهید در سطح ملی شد.

انتهای پیام/ د

شروع به کار جشنواره خیران مدرسه ساز در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.