مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سومین جشنواره موسیقی مقامی تیر ماه امسال در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره موسیقی مقامی در خراسان شمالیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛  حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در آیین تجلیل از سهراب محمدی پیشکسوت حوزه موسیقی مقامی مانه و سملقان گفت: جشنواره موسیقی مقامی تیر ماه امسال در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: شخصیت انسان دارای ابعاد متعددی است و موسیقی در پرورش و ترکیب افکار و تخیل و عواطف انسان بسیار موثر است.

فرخنده موسیقی را به سبب داشتن جاذبه، تناسب و موزونی که زیبایی محصول آن است را ضد خشونت دانست و افزود: موسیقی و به طور کلی هنر، ما را از خشونت‌های احتمالی تکنولوژی و سیاست حفظ می‌کند.

وی موسیقی را پرجاذبه‌ترین عنصر و مولفه فرهنگی شمال خراسان بیان کرد و افزود: هر چند زبان‌های بومی و محلی ما اکنون توانایی چندانی برای برآوردن نیاز‌های بیانی ما ندارند، اما موسیقی مقامی ما امروز با انعطاف خود همچنان می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های روحی و روانی انسان امروز باشد.

گفتنی است؛ آیین تجلیل و بزرگداشت حاج سهراب محمدی پیشکسوت حوزه موسیقی مقامی خراسان شمالی با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مسئولان استانی و شهرستان در محل مجتمع فرهنگی وهنری اندیشه شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.

انتهای پیام/ ب

تجلیل از پیشکسوت حوزه موسیقی مقامی خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.