زارع گفت: سامانه پیش بینی سیل در کل کشور تنها در استان قم وجود دارد و کارشناسان هواشناسی استان با استفاده از این سامانه، وقوع سیل را در قم پیش بینی می‌کنند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛یحیی زارع ،مدیرکل هواشناسی استان قم ،با اشاره به وقوع سیل در استان قم گفت:در فصل بهار در بخش‌هایی از استان سیل اتفاق افتاد، این به دلیل بارش رگباری در استان قم بود که به صورت سیل آسا در استان بارید.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: وقوع سیل در استان در سال جاری تلفات جانی نداشت، هواشناسی استان اطلاعات در زمینه سیل را به موقع به دستگاه‌های امدادی داده و این دستگاه‌ها به صورت صحیح عمل کردند.

وی ادامه داد: با توجه به بارش رگباری در استان قم در فصل بهار احتمال دارد که شاهد وقوع سیل در استان در آینده باشیم.

وی یادآورشد: عملیات عمرانی پروژه احداث مرکز تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم از حدود 6 سال پیش آغاز شد، اما به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم برای احداث این پروژه تاکنون پروژه مرکز تحقیقات هواشناسی استان قم تکمیل نشده است.

زارع با اشاره به استقرار سامانه پیش بینی سیل در استان قم عنوان کرد: این سامانه در کل کشور تنها در استان قم وجود دارد و کارشناسان هواشناسی استان با استفاده از سامانه، وقوع سیل را در قم پیش بینی می‌کنند.

انتهای پیام/ح

قم تنها استان دارای سامانه پیش بینی سیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.