سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: لیست تیم ملی با غرض ورزی قبل از بازی مقابل استقلال منتشر شده است.

قلعه نویی: با غرض ورزی لیست تیم ملی قبل از بازی با استقلال منتشر شدبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در گفتگو با رادیو در واکنش به انتشار لیست تیم ملی اظهار کرد: گله من به لیستی است که اعلام شده است. چند بازیکن این لیست در تیمی هستند که ما فردا با آن بازی داریم. فکر نمی‌کنم این مسائل اتفاقی باشد. لیست تیم ملی با غرض ورزی قبل از بازی مقابل استقلال منتشر شده است. چه اشکالی داشت ۲۴ ساعت بعد لیست را اعلام می‌کردند. هر کدام که دعوت شده‌اند قطعا لیاقت تیم ملی را داشته‌اند. هر مربی افکاری دارد که بر اساس آن بازیکنانش را انتخاب می‌کند. اما این حرکت که ما هنوز بازی داریم و ۶ - ۷ بازیکن از تیم حریف دعوت می‌شوند جای بحث دارد. بازیکنان ما واقعا لیاقت دارند و هیچ اتفاقی نمی‌افتاد که فردا شب این لیست اعلام می‌شد.

او ادامه داد: در مورد دیدار دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل استقلال گفت: خاطرات زیادی با استقلال داشته‌ام. از قهرمانی در آسیا تا لیگ دسته سوم. همه نوع استقلالی را تجربه کرده‌ام. من با این تیم تا لیگ دسته سوم پیش رفتم. جایی که هیچ کدام از این آقایان که الان دور تیم هستند آن موقع نبودند. در لیگ برتر هم با این تیم از رتبه سیزدهم تا قهرمانی را تجربه کرده‌ام. پس حس رویارویی مقابل این تیم برای من سخت‌تر از دیگران است. ما هم دوست نداشتیم ۲ تیم ایرانی در این مرحله با هم رو در رو شوند. شما مطمئن باشید هر کدام از این ۲ تیم با هر تیم دیگری بازی می‌کردند قطعا به مرحله بعدی صعود می‌کردند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن درباره عملکرد موفق تیمش در نیم فصل دوم لیگ برتر و مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: اینجا بحث صداقت کاری مطرح است و خوشحالم در هر جایی که کار کرده‌ام با همه وجود کار کردم. در تیم ما صداقت و همدلی خوبی وجود داشت، برخلاف نیم‌فصل اول. تیم ما هم به لحاظ مدیریتی، هم به لحاظ رفتاری بهترین تیم لیگ بود. با تمام وجود می‌گویم شاید امیر قلعه‌نویی کمترین نقش را در موفقیت ذوب‌آهن داشت. ضمن اینکه نیم فصل دوم بازیکنانی به جمع ما اضافه شدند که خیلی زود با بازیکنان باتجربه ما هماهنگ شدند و این هم یکی دیگر از دلایل موفقیت تیم‌مان در نیم‌فصل دوم بود.

قلعه‌نویی در واکنش به این پرسش که انتظار می‌رفت دیدار رفت تیم‌های ذوب‌آهن و استقلال پُرگل باشد، اما این اتفاق نیفتاده است گفت: قطعا رشید مظاهری و مهدی رحمتی بهترین بازیکنان زمین بودند. این نشان می‌دهد ما بازی خوبی انجام دادیم که دروازه‌بانان ۲ تیم بهترین بازیکنان زمین شند. تا دقیق ۳۵ بازی تیم استقلال حاکم میدان بود، اما بلافاصله ما دست به تعویض زدیم و بعد از آن هم تیم ما عملکرد خوبی داشت. در ۳۰ دقیقه ابتدایی مسابقه رشید مظاهری بهترین بازیکن زمین بود، اما جوسازی‌هایی در فضای مجازی انجام شده و چیز‌هایی به من نسبت داده‌اند که من آن‌ها را به خودشان و خانواده‌هایشان نسبت می‌د‌هم.

سرمربی سابق استقلال افزود: چند نفر بعد از قهرمانی استقلال در جام حذفی دوباره کنار این تیم پیدا شدند و می‌خواهند آرامش را از این تیم بگیرند. همان‌هایی که منصوریان را اذیت کردند و باعث شدند سرمایه ملی از دست برود. من از سلطانی‌فر می‌خواهم این موضوع را پیگیری کند. این فوتبال است و می‌گذرد، اما آیا درست است این طور در فضای مجازی جوسازی کنند. واقعا از سلطانی‌فر گله‌مند هستم. چرا اجازه می‌دهد این افراد دوباره به ورزش بیایند. ۲ نفر هستند که منافع آن‌ها در جوسازی در فضای مجازی است.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در ادامه با بیان اینکه من از افتخاری و مسعود سلطانی‌فر گله‌مند هستم تصریح کرد: منت نمی‌گذارم، اما شما از محمد رویانیان بپرسید که چه پیشنهاداتی با چه مبالغی به من داد، اما من در استقلال کار کردم و حتی پول خودم را هم نگرفتم. فوتبال بازی محکمی است شما بازی رئال مادرید و بارسلونا را نگاه کنید. چیز‌هایی که لیاقت خودشان بود را به من نسبت دادند. این آقایان نزدیک باشگاه استقلال هستند. بعد از قهرمانی استقلال در جام حذفی دوباره این افراد دور این تیم پیدایشان شد. این اتفاقات برای فوتبال ما بد است. آن‌ها فکر کرده‌اند با پسر فلان نفر به ورزشگاه بیایند می‌توانند استفاده‌های دیگری انجام دهند. البته این را هم بگویم که خیلی رانت‌ها در این فوتبال انجام داده‌اند و اگر لازم باشد خیلی چیز‌ها را خواهم گفت. گله‌مندی من از سلطانی‌فر است. فوتبال برد و باخت دارد، اما نباید این اتفاقات بیفتد. در دیدار رفت ما مقابل استقلال داریوش شجاعیان بدترین خطا‌ها را انجام داد.

قلعه‌نویی درباره حساسیت بازی فردا مقابل استقلال که در حضور هواداران آبی‌پوش برگزار می‌شود گفت: یک بخش از فوتبال مربوط به تجزیه و تحلیل قبل از مسابقه می‌شود، اما حقیقت فوتبال از زمانی است که داور مسابقه سوت را می‌زند. اگر مسائل تاکتیکی را بازیکن بتواند به خوبی پیاده کند تیم نتیجه می‌گیرد. اتفاقا من برای بازی فردا تیم را هجومی‌تر ارنج کرده‌ام. در اصفهان ما به دنبال این بودیم که گل نخوریم و بتوانیم گل بزنیم. نمی‌خواهم در کار شفر دخالت کنم، اما استقلال در بازی رفت با ۴ دفاع وسط بازی می‌کرد. اما ما آمدیم تهران تا هجومی بازی کنیم.

او بیان کرد: استقلال از ۱۰ نفری که رو جلو داشت ۶ بازیکن آن‌ها دفاعی بودند. حالا این آقایان که این فضا‌ها را ایجاد می‌کنند باید بدانند که بازیکنان آن‌ها بیشتر درگیر بودند. خواهش می‌کنم بیشتر به مسائلی بپردازید که نشان دهد فوتبال جای زیبایی‌هاست. یک بار اسکوچیچ به ایران آمد و من شام دعوتش کردم، اما بعد ۲ ماه در فضای مجازی در موردش حرف می‌زدند. فرگوسن بعد از بازی گواردیولا را به شام دعوت می‌کند این‌ها زیبایی‌های فوتبال است که باید به آن پرداخته شود.

سرمربی ذوب آهن درباره اینکه فصل آینده قرار است در این تیم ماندنی شود یا خیر عنوان کرد: شما می‌دانید که من حرفم را با صراحت می‌گویم. ۲ - ۳ پیشنهاد دارم که البته با هیچ کدامشان صحبتی نکرده‌ام، چون فعلا احساس و تمرکزم روی ذوب‌آهن است. البته اگر مذاکراه هم می‌شد کار حرفه‌ای است و خیلی‌ها این کار را نجام می‌دهند. گفتم که بازی‌ها تمام شود و بعد ارزیابی کنم. من به ذوب‌آهن برنامه داده‌ام که اگر برنامه‌ام عملی شود در این تیم می‌مانم، اما اگر نشود به گزینه‌های دیگر فکر می‌کنم در نهایت مطمئنم هر چه که خیر است همان می‌شود.

انتهای پیام/

اظهارات قلعه نویی درباره فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار