مدیرکل بنیاد مسکن استان خراسان شمالی گفت: هشت هزار و ۶۲۳ واحد مسکونی آسیب دیده بازسازی شده بر اثر وقوع زلزله سال گذشته پایان کار دریافت کردند.

پایان کار واحد مسکونی آسیب دیده زلزله سال گذشته در خراسان شمالیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمدی مدیرکل بنیاد مسکن استان خراسان شمالی گفت: هشت هزار و ۶۲۳ واحد مسکونی آسیب دیده بازسازی شده بر اثر وقوع زلزله سال گذشته که شامل واحد‌های احداثی و تعمیری شهری و روستایی بودند پایان کار دریافت کردند.

وی با اشاره به وقوع زلزله ۵ ممیز ۷ دهم ریشتری در ۲۳ اردیبهشت سال گذشته در استان که باعث آسیب‌هایی به منازل روستایی و شهری دو شهرستان بجنورد و مانه و سملقان اظهار کرد: در واحد‌های شهری دو هزار و ۵۰۰ واحد و در واحد‌های روستایی دو هزار و ۴۴۹ واحد نیاز به بازسازی داشتند.

محمدی همچنین تعداد واحد‌های آسیب دیده روستایی که باید تعمیر می‌شدند هم دو هزار و ۹۲ واحد و واحد‌های شهری هفت هزار و ۵۲۰ واحد برشمرد.

وی گفت: از دو هزار و ۵۰۰ واحد شهری که باید بازسازی می‌شد ۶۴۶ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی و ۴۰۷ واحد منجر به عقد قرار داد برای دریافت تسهیلات شده و ۱۹۹ واحد نیز به مرحله سفت کاری و پایان کار رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خراسان شمالی افزود: تمامی واحد‌های روستایی برای بازسازی به بانک معرفی شده و تاکنون دو هزار و ۳۷۵ واحد به مرحله ساخت سقف رسیده و دو هزار و ۱۱ واحد نیز توانسته اند پایان کار ساخت را دریافت کنند.

وی همچنین از هفت هزار و ۵۲۰ واحد تعمیری شهری ، تمامی آن‌ها به بانک معرفی شدند و پنج هزار و ۸۳۶ واحد تاکنون به مرحله انعقاد قرار داد رسیده و پنج هزار و ۵۵۱ واحد توانسته پایان کار دریافت کند.

محمدی بیان کرد: از دو هزار و ۵۰۰ واحد روستایی آسیب دیده که نیاز به تعمیر داشته تاکنون ۹۶۶ واحد پایان کار دریافت کرده اند.
مدیر بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: مجموع کمک‌های بلاعوض پرداخت شده برای واحد‌های احداثی ، تعمیری و معیشتی ۳۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: تاکنون دو هزار و ۵۷۴ واحد به مرحله ساخت سقف رسیده است.

انتهای پیام/ ب


پرداخت بیش از ۳۷ میلیارد تومان  برای واحد‌های مسکونی آسیب دیده از زلزله در خراسان شمالی

برچسب ها: مسکن ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.