مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: هم اکنون در استان 60 مرکز مشاوره و پیشگیری از طلاق برای حل مشکلات زوجین و ایجاد سازش بین آنها فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات اداره بهزیستی شهرستان نیر گفت: سامانه ثبت طلاق در خرداد ماه امسال در این استان با هدف کاهش طلاق راه اندازی می شود.

وی گفت: در این سامانه هدایت متقاضیان طلاق از ابتدا از کانال تخصصی بهزیستی خواهد بود و قبل از هرگونه اقدام قضایی و انتخاب وکیل ، کارشناسان مرکز کنترل و کاهش طلاق بهزیستی مداخله تخصصی کنند تا سازش صورت پذیرد و جلوی پاشیدگی خانواده و طلاق گرفته شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: خوشبختانه با راه اندازی این سامانه در برخی از استان های کشور پدیده طلاق 25 درصد کاهش یافته است.

ستاری تصریح کرد: در سال گذشته بیش از سه هزار و 298 زوج به مراکز مشاوره طلاق مراجعه کردند که 800 مورد آن به میزان 25 درصد منجر به سازش شده است.

وی علل طلاق های زیر پنج سال را ضعف در انتخاب ، ازدواج هیجانی و ازدواج با شناخت و آگاهی کم ذکر کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل همچنین به اجرای طرح غربالگری در استان اشاره کرد و افزود: طرح غربالگری شنوایی سال گذشته در سطح استان با موفقیت اجرا شد و 2 هزار نفر در این زمینه غربالگری شدند.

انتهای پیام/ع

راه اندازی سامانه ثبت طلاق در اردبیل

 

برچسب ها: طلاق ، بهزیستی ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.