استاندار قزوین گفت: طرح چشمه نور می‌تواند مانع فرار مغز‌ها شود و بستر فعالیت علمی اندیشمندان داخلی و خارجی را در منطقه فراهم کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در دیدار با شرکت کنندگان همایش چشمه نور افزود: یکی از مهمترین راه‌های حفظ نیرو‌های علمی و استفاده از آنان، فعالیت‌های تحقیقاتی است که طرح چشمه نور می‌تواند زمینه بهره گیری از نیرو‌های دانشمند را فراهم کرده و قزوین را به قطب علمی و گردشگری تبدیل کند.

زاهدی در پاسخ به پیشنهاد یکی از شرکت کنندگان درباره ضرورت ایجاد فرودگاه در استان برای جابجایی اندیشمندان داخلی و خارجی گفت: به دلیل نزدیکی قزوین به پایتخت شاید ضوابط داشتن فرودگاه در قزوین نباشد، اما این طرح باعث شده است تا متروی هشتگرد به قزوین را عملیاتی کنیم تا امکان تردد آسان و سریع محققان و دانشمندان به استان فراهم شود.

وی اضافه کرد: البته اگر با تکمیل شدن شتابگر ملی احساس شد داشتن فرودگاه ضروری است در آن زمان بهترین فرصت برای ایجاد فرودگاه خواهد بود و بستر مهیاتر خواهد شد.

زاهدی بیان کرد: در مذاکره با دکتر لاریجانی و تعیین ردیف اعتباری تلاش می‌کنیم با تخصیص اعتبارات استانی به روند اجرای طرح چشمه نور شتاب بخشیم.

استاندار اضافه کرد: در استان ظرفیت‌های صنعتی بسیار خوبی وجود دارد و باید در تامین تجهیزات مورد نیاز از این توانمندی استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدار استاندار قزوین با شرکت کنندگان همایش چشمه نور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.