روان شناس تیم ملی فوتسال بانوان: تمام هدف و تمرکز ما این بود که بازیکنان با آمادگی ذهنی و تمرکز بالا به مصاف رقبای خود بروند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از فدراسیون فوتبال، نفیسه اسلامیان، روانشناس تیم ملی فوتسال بانوان گفت: تمام هدف مجموعه کادر فنی بر این بود که بازیکنان با آمادگی بالا در هر بازی به مصاف رقبای بروند.
وی گفت: یکی از برنامه های ما این بود که بازیکنان به توانایی فردی خود ایمان بیاورند تا در زمان بازی و با اجرای درست توانایی های خود، موفق شوند. بر همین اساس در جلسات فردی و گروهی مرتب روی این موضوع کار کردیم که خوشبختانه در هر دیدار مقابل حریف نتیجه خوبی را شاهد بودیم.
از دیگر مواردی که در جلسات به طور مستمر مطرح می شد همکاری ، تفاوت ها و خلاء های موجود بود که بازیکنان با علم به موارد فوق، سعی می کردند به بهترین نحو آن را اجرا کنند. بر همین اساس برنامه های مختلفی را طراحی و برای بازیکنان مطرح کردم و در هر بازی و تمرین به مرحله اجرا گذاشتم.
اسلامیان گفت: یکی دیگر از اهداف ما این بود که بازیکنان با آمادگی تیمی منسجم ، تمرکزشان بالا ببرند و در آغاز هر مسابقه، شروعی خوب داشته باشند. در واقع کادر فنی درخواست این موضوع را داشت که بازیکنان باید با تمرکز بالا ابتدای مسابقه را خوب شروع کنند که با برنامه ریزی خوشبختانه این امر نیز در هر رقابت با موفقیت به مرحله اجرا در آمد. با برنامه ریزی هدفمند در هر مسابقه، بازیکنان با موفقیت زمین بازی را ترک کردند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: حضور در تورنمنت فوتسال قهرمانی آسیا با توجه به اهمیت بالایی که داشت باعث شد تا گام به گام پیش رویم. با توجه به اینکه در هر بازی وضعیت مسابقه بسیار متفاوت بود و شرایط روحی بسیار خاص و حساس؛ برنامه ریزی خود را هدفمند پیش بردیم و با کار کردن روی نقاط ضعف ذهنی بازیکنان سعی به رفع مواردی را داشتیم. مشکلات و شرایط را در هر بازی بررسی و به صورت اختصاصی قبل از هر بازی برای بازیکنان به تصویرسازی می پرداختیم. سعی ما بر این بود که کار حرفه ای را در مجموع انجام دهیم تا اثر بخشی مطلوب آن را شاهد باشیم.
وی ادامه داد: بازیهای تمام تیم ها را در کنار کادر فنی مشاهده کردم و به تحلیل روند عملکرد بازیکنان تیم های مقابل پرداخته و وضعیت نمایش نوع بازی های آنها از لحاظ بازی هوشمندانه، سرعتی، با دقت را بررسی کردم و در نهایت اطلاعاتی را به بازیکنان ارائه می دادم که بتوانند بهترین عملکرد را در مقابل رقبای خود داشته باشند.
وی ادامه داد: از مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته بانوان بخاطر حمایتهایشان از این تیم تشکر می کنم و امیدوار هستم که پشتیبانی از تیم های بانوان همچنان ادامه داشته باشد تا شاهد موفقیت بیش از پیش فوتبال و فوتسال بانوان باشیم.
وی در پایان بیان کرد: از سرمربی تیم ملی نیز تشکر می کنم چرا که وی به تخصص گرایی اعتقاد ویژه ای داشت و همین امر باعث شد تا کار و مسئولیت من سنگین تر شد. بر همین اساس تمام تلاش خود را بکار گرفتم تا تیم خوبی را از لحاظ ذهنی آماده کنم.

انتهای پیام/

 

تاثیر روان شناس ورزشی بر عملکرد بانوان فوتسالیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار