جوادی یگانه از راهیابی ۳ هزار و ۵۷۰ اثر به جایزه جهانی تهران و برگزیده شدن ۱۵ اثر خبر داد.

راه‌یابی ۳ هزار و ۵۷۰ اثر مدیریت شهری به جشنواره جایزه جهانی تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا جوادی یگانه رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در حاشیه‌ دهمین جشنواره‌  بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری در مدیریت‌ شهری‌ با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این جشنواره 10 دوره برگزار شده و به سمت جایزه تهران رفته است. جایزه جهانی تهران که سال‌های متعدد وجود داشته، اکنون بین‌المللی شده است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با بیان اینکه معمولاً در این جشنواره مهمان دعوت می‌شده است، اظهار کرد: اکنون دعوت را حذف کرده‌ایم و گفته‌ایم که هر کس که خود متقاضی‌ است و پیشنهاد دارد‌، حضور یابد‌ و از این جهت برخی از افرادی که در گذشته دعوت می‌شدند اکنون حضور ندارند.

وی تصریح کرد: امسال 3 هزار و 570 اثر به جشنواره رسیده که از بعضی سال‌ها که رقم بیشتری داشتند کمتر است ولی از میانگین‌ کل دوره‌ها بیشتر است. به گواه داوران، آثار از لحاظ کیفی هم ارتقاء یافته است و به این معنی است که پژوهش‌های دانشگاهی با موضوعات شهری مرتبط شده اند.

جوادی یگانه با بیان اینکه در این جشنواره 15 محور داشتیم، خاطرنشان کرد: در محورهای متعدد شهری ما تقاضا کردیم که پژوهشگران در قالب طرح های پژوهشی-مطالعاتی، کتاب و مقاله ارائه دهند. از میان آثار  15 اثر برگزیده شده و 3 اثر هم شایسته تقدیر شناخته شده‌اند. یک مورد از اثرهای برگزیده  از شهرداری مشهد، یک مورد از شهرداری اصفهان و دیگری از یک سازمان‌ دولتی است.

وی افزود: بر اساس پیشنهاد ما فقط همکاران شهرداری می‌توانند برای مدیریت شهر ایده‌های خود را امروز به ما ارائه دهند؛ به همین منظور جایزه ویژه‌ای را در نظر گرفتیم.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تصریح کرد: ما در کنار نمایش چند کارگاه شهر هوشمند و تاب‌آوری شهری و ارتقاء کیفیت شهری را هم برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه امروز 7 نشست هم برگزار می‌شود، گفت: اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد مسکن، تاب‌آوری شهری و مسائل اقتصادی کلانشهر‌ها و نظام نوآوری‌ شهری و روش‌های نوین تأمین مالی شهرها‌ و قیمت کالا و خدمات شهری عناوین نشست‌های حاشیه‌ای همایش است.

جوادی یگانه تصریح کرد: بیشترین حوزه حضور پژوهشگران در سال گذشته در حوزه معماری و بازآفرینی شهری با 795 اثر‌ بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار