بر اساس گزارش‌ها، آمریکا کره شمالی را برای تحویل تسلیحات هسته‌ای خود پیش از مذاکره احتمالی میان سران دو کشور تحت فشار قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، آمریکا کره شمالی را تحت فشار گذاشته است تا پیش از آغاز مذاکرات احتمالی میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در ماه ژوئن، پیونگ‌یانگ تمام تسلیحات هسته‌ای خود به همراه اورانیوم های غنی سازی شده و موشک های بالستیک دوربردش را طی چند ماه آینده از طریق کشتی از کشور خارج کند و به آمریکا تحویل دهد.

خبرگزاری یونهاپ با اشاره به اظهارات اخیر جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، در تکرار تهدیدات خود علیه کره شمالی اعلام کرد واشنگتن از پیونگ یانگ خواسته است در چارچوب عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از سلاح هسته ای، پیش از آغاز مذاکره تمام تسلیحات هسته ای خود را از کشور خارج کند! بولتون اظهار کرده بود تا پیش از خلع سلاح هسته ای کامل و غیرقابل بازگشت کره شمالی خبری از رفع تحریم ها نخواهد بود.

بولتون در چارچوب زیاده خواهی های آمریکا در مصاحبه با ای بی سی نیوز ادعا کرد: «من فکر می کنم اجرای این تصمیم (خلع سلاح هسته ای) به این معنا خواهد بود که با برچیدن و خارج کردن تسلیحات هسته ای (از پیونگ یانگ) آنها را به «اوک ریج» در ایالت تنسی آمریکا منتقل کنیم.»

آزمایشگاه ملی «اوک ریج» در ایالت تنسی آمریکا یکی از مراکز تحقیقات هسته ای این کشور است.

گفته می شود آمریکا کره شمالی را برای تحویل تسلیحات هسته ای خود به واشنگتن پیش از آغاز مذاکرات احتمالی میان ترامپ و کیم جونگ اون تحت فشار گذاشته است. هنوز واکنش پیونگ یانگ به این درخواست مشخص نیست. با این حال، گزارش ها حاکی از این است که پیونگ یانگ به شدت در مقابل تحویل تسلیحات هسته ای خود مقاومت می کند. همچنین کره شمالی حدود 10 هزار دانشمند هسته ای دارد که به هیچ وجه راضی به خروج آنها از کشور نخواهد شد.

انتهای پیام/

فشار واشنگتن بر پیونگ‌یانگ برای تحویل تسلیحات هسته‌ای خود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۲۱:۴۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
بعدا یه عده میان میگن تحریم های دولت آمریکا و سنای آمریکا بی تاثیر است
تاثیر بیشتر از این که پول کشورمون داره هر روز بی ارزش میشه
و یا کشوری مثل کره شمالی حاضر به مذاکره با آمریکا شد
و یا اینکه بما هواپیما فروختن پولشو گرفتن حالا از تحویلش سر باز میزنند
آخرین اخبار