سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت:هزار و ۲۹۷ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعالیت دارند.

حجت الاسلام مهدی پودینه سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت: از مجموعه حدود ۱۷ هزار کانون فرهنگی و هنری که در کشور در پرتال سجا ثبت نام کرده اند سهم سیستان و بلوچستان هزار و ۲۹۶ کانون است.

وی با بیان اینکه در مساجد سیستان و بلوچستان هزار و ۲۹۷ کانون فرهنگی و هنری فعالیت دارند، افزود: فقط یک کانون فرهنگی و هنری از استان ثبت سامانه سجا نشده و دلیل آن فنی می‌باشد.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یادآور شد: پروسه ثبت نام از کانون‌های فرهنگی و هنری استان ظرف مدت سه هفته انجام شده است.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان از ثبت صد درصدی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان در سامانه سجا خبر داد.

پودینه گفت: با وجود عریض و طویل بودن استان و کمبود زیرساخت‌های اینترنتی با تلاش و پیگیری مستمر همکاران دبیرخانه و مسئولین کانون‌ها در یک بازده زمانی کوتاه مدت تمامی کانون‌های فرهنگی و هنری شهری، روستایی، مرزی و عشایری به ثبت رسید.

وی افزود: طرح ساماندهی و ثبت نام کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه جامع بچه‌های مسجد از فروردین سال جاری در سراسر کشور آغاز شد که اکنون فرصت اولیه آن به پایان رسیده و پس از ماه مبارک رمضان کانون‌های فرهنگی و هنری مرحله دوم برای ثبت نام کانونی‌های فرهنگی و هنری فراهم می‌شود.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری استان ادامه داد: ثبت نام در سامانه سجا یا همان بچه‌های مسجد به منظور سازمان دهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد صورت می‌گیرد.

پودینه گفت: مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری موظف هستند حداقل به ترتیب شهری ۲۰ و روستایی ۱۰ نفر از اعضای کانون‌ها را در سامانه سجا به ثبت برسانند.

انتهای پیام/ع

ثبت صد درصدی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه سجا

برچسب ها: مساجد ، اخبارفرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار