مقامات سوئیس به تهدید آمریکا مبنی بر تحریم شرکت‌های خارجی فعال در ایران واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت سوئیس اینفو، سیاست‌مداران سوئیس نسبت به تهدید آمریکا مبنی بر تحریم شرکت‌های خارجی فعال در ایران واکنش نشان دادند و خواستار پیوستن سوئیس به دیگر کشورهای اروپایی در مخالفت با این اقدامات واشنگتن شده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در روزهای گذشته اعلام کرد از توافق هسته‌ای ایران خارج خواهد شد و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را بار دیگر وضع خواهد کرد. این تحریم‌ها شامل هر شرکتی خواهد شد که در ایران به کسب و کار بپردازند. گفته می‌شود این شرکت‌ها اطلاعیه‌ای از جانب دولت آمریکا دریافت کرده اند و از آن‌ها درخواست شده است فعالیت‌های خود را در ایران کاهش دهند.

از زمان لغو آخرین تحریم‌ها علیه ایران، حجم صادرات کالاهای سوئیسی به ایران در دو سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است. آمار منتشر شده نشان می‌دهد حجم صادرات سوئیس به ایران از 333 میلیون دلار در سال 2012، به 535.5 میلیون دلار افزایش یافته است.

سیاست‌مداران از طیف‌های سیاسی مختلف سوئیس به تهدید‌های آمریکا در این‌باره واکنش نشان داده و درخواست کرده اند سوئیس نیز با درخواست‌های واشنگتن مخالفت کند. یک نماینده پارلمان سوئیس در مصاحبه‌ای گفت: «آمریکا اجازه ندارد مانند کلانتر اقتصاد جهان عمل کند.»

یک نماینده پارلمان دیگر نیز ار وزیر اقتصاد سوئیس درخواست کرده است برای رسیدن به راهکاری دیپلماتیک در این مسئله تلاش کند. وزیر اقتصاد سوئیس تاکنون به این درخواست‌ها پاسخی نداده است.

چندین کشور اروپایی از جمله فرانسه مخالفت خود را با تهدیدهای آمریکا مبنی بر تحریم شرکت‌های خارجی فعال در ایران مطرح کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار