رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور بولیوی گفت: معتقد هستیم پدیده شوم مواد مخدر، هسته اصلی جامعه که همانا خانواده است را مورد تهدید قرار می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمیل بوردا سوسدا در دیدار با سردار اشتری فرمانده ناجا ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، اظهار کرد: سلام دولت، ملت و قومیت‌های مختلف کشور بولیوی را به مردم ایران تقدیم می‌کنم.

وی افزود: زمانی که از کشور خود عازم این مأموریت شدم، باور نمی‌کردم ایران کشوری با مردمی مهمان نواز و دارای فرهنگ غنی است و در نیرو‌های مسلح آن، کارکنانی بااعتقاد و متخصص به کارشان مشغول به خدمت باشند؛ این روحیه نشان دهنده حس تعهد نسبت به وطن، کار و خدمت به مردم را نشان می‌دهد.

این مقام نظامی کشور بولیوی با اشاره به معضل موادمخدر، ادامه داد: معتقد هستیم پدیده شوم موادمخدر، هسته اصلی جامعه که همانا خانواده است را مورد تهدید قرار داده و امروزه دغدغه اصلی تمامی کشور‌ها از جمله ایران و بولیوی به شمار می‌آید.

وی به تاریخچه مبارزه کشور بولیوی با مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: کشور بولیوی در زمان استعمار آمریکا، شیوه‌هایی را برای مقابله با مواد مخدر اجرا می‌کرد که کارآمد نبود و باعث درگیری‌های فراوانی در این رابطه می‌شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور بولیوی با اشاره به انتخاب «مولارست» به عنوان رئیس جمهور این کشور، گفت: از زمان تصدی ایشان، برنامه‌های کارآمدی در راستای مقابله با پدیده موادمخدر و دیگر جرایم سازمان یافته در کشور بولیوی انجام شده است.

این مقام نظامی کشور بولیوی به کشور‌های حاشیه خود از جمله پرو و برزیل اشاره و خاطرنشان کرد: این دو کشور محل تولید مواد مخدر هستند و قاچاقچیان از کشور ما به عنوان پلی برای انتقال مواد به سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور بولیوی با بیان اینکه شاهد ۴ دهه مبارزه جمهوری اسلامی ایران با معضل مواد مخدر، جرایم سازمان یافته و تروریسم هستیم ادامه داد: با همکاری و استفاده از تجربیات کشور جمهوری اسلامی ایران می‌توانیم در مقابله و مبارزه با این معضلات به بهره ببریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار