استاندار گیلان در دیدار با سفیر اتریش در ایران پیشنهاد ایجاد مدرسه آموزش هتلداری در این استان با همکاری مؤسسات اتریشی را مطرح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز در دیدار با سفیر کشور اتریش در ایران پیشنهاد ایجاد مدرسه آموزش هتلداری در گیلان با همکاری این کشور را مطرح کرد و گفت: ایجاد این مدرسه می‌تواند به تمامی رده‌هایی که در حوزه گردشگری فعالیت دارند آموزش‌های لازم را ارائه کند.

وی با بیان اینکه گیلان در حوزه‌های داروسازی و صنعت چوب و کاغذ که اتریش در آن تخصص دارد، پیشرو است، افزود: این موضوعات می‌تواند محور گسترش همکاری‌ها بین سرمایه‌گذاران ۲ کشور باشد.

استاندار به وجود تجربیات کشور اتریش در موضوع گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: استان گیلان جزء سه استان برتر کشور در حوزه گردشگری است و معتقدیم می‌توانیم بهتر از شرایط کنونی در این بخش فعالیت کنیم.

سالاری طبیعت، سواحل، دریا، رودخانه‌های متعدد و مناطق جنگلی را از قابلیت‌های اصلی حوزه گردشگری گیلان عنوان و خاطرنشان کرد: در کنار این قابلیت‌ها تکمیل بخش عمده آزاد راه تهران به رشت، تکمیل راه آهن قزوین- رشت و وجود منطقه آزاد انزلی شرایط گیلان را ممتاز کرده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های موجود در گیلان می‌تواند زمینه تقویت مراودات ۲ کشور در بخش گردشگری را تسهیل کند، گفت: از سرمایه‌گذاران اتریشی دعوت می‌کنیم تا در حوزه گردشگری گیلان حضور فعال داشته باشند.

اشتفان شولتز، سفیر اتریش در ایران نیز در این دیدار، گیلان را سومین مقصد سفر خود به استان‌های ایران پس از آغاز مأموریت عنوان کرد و گفت: گشاده‌رویی مردم گیلان نمادی برای گسترش روابط ۲ کشور است.

وی به وجود یک مؤسسه فرهنگی در تهران از سوی اتریش به عنوان تنها کشور اروپایی اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم حجم مبادلات بین ایران و اتریش به دوران قبل از تحریم ایران برگردد که وابسته به برجام است.

سفیر اتریش در ایران به میزبانی کشورش در دوران مذاکرات ایران و ۱+۵ اشاره و خاطرنشان کرد: دولت و ملت اتریش معتقد است که ایران حق دارد از منافع برجام کمال بهره را ببرد.

شولتز گردشگری و صنایع چوب و کاغذ را محور‌های عملیاتی برای شروع همکاری‌های گیلان با استان‌های اتریش عنوان کرد و گفت: اتریش در موضوع گردشگری سبز و پایدار به عنوان یک کشور پیشرو مطرح است و از این ظرفیت برای گسترش ارتباطات کمال بهره را می‌بریم.

 

انتهای پیام/ع

 

دیدار استاندار گیلان با سفیر کشور اتریش در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
به جای گردشگری و هتلداری که بهربرداری از منابع ملی ما بصورت قانونی به دولتهای اجنبی مثل اتریش و هلتد واگذار میکنه چرا به توسعه کشاورزی بومی نمیپردازید که در حال نابودی است.
هر وجب از زمین گیلان خاکش طلا است