فرماندار ملکشاهی با اعلام اینکه شهرستان با فقر سفره های آب شیرین مواجه است، گفت: بزودی راه اندازی سیستم آب شیرین کن ملکشاهی در دستور کار قرار می گیرد.

راه اندازی سیستم آب شیرین کن در ملکشاهی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; محمد تاسمه اعلام کرد: آب آشامیدنی مردم شهرستان هم اکنون از سفره های زیرزمینی تامین می شود که به لحاظ کمیت و کیفیت جوابگوی جمعیت شهرستان نیست.
وی افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید پروژه انتقال آب از سد چم گردلان به شهرهای ارکواز ، دلگشا ، مهر و روستاهای مسیر در دست اقدام قرار گرفته است.
تاسمه اضافه کرد: مرحله نخست این پروژه شامل یک ایستگاه پمپاژ و 6 کیلومتر خط انتقال و برق رسانی انجام گرفته اما برای تکمیل پروژه و احداث تصفیه خانه به بودجه ملی و استانی نیاز است که در سفر استاندار به شهرستان روند تسریع این پروژه مورد بررسی و تأکید قرار گرفت.
تاسمه تاکید کرد: با توجه به زمانبر بودن آبرسانی از سد چم گردلان به شهرها و روستاهای تابعه شهرستان با دستور استاندار یک دستگاه آب شیرین کن برای رفع مشکل شوری آب شرب در شهر ارکواز راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه کار مطالعاتی و کارشناسی این پروژه به اتمام رسیده و عملیات اجرایی آن آغاز می شود، یادآور شد: نصب این دستگاه آب شیرین کن موقتی بوده و پروژه اصلی آبرسانی از سد چم گردلان با قوت ادامه خواهد یافت.

 

انتهای پیام/اس

 

 

آب ملکشاهی شیرین می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.