دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: اعتماد بی‌چون و چرا به اروپایی‌ها تکرار اشتباهی است که برخی دولتمردان درباره آمریکا مرتکب شدند.

اعتماد کامل به اروپایی ها تکرار اشتباه برخی دولتمردان درباره آمریکا استمحمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با تاکید بر غیر قابل اعتماد بودن اروپایی‌ها اظهار کرد: آنها در موارد متعددی خود را مجبور به تبعیت از تصمیم‌ها و سیاستهای دولتمردان آمریکایی می‌دانند؛ البته ممکن است در مواردی هم بخواهند استقلال خود را حفظ کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: اگر احتمال دهیم اروپایی ها در موضوع برجام نهایتاً خود را تابع آمریکایی‌ها بدانند، این موضوع سندی است تا جمهوری اسلامی به هیچ عنوان به آنها اعتماد کند.

حبیبی تصریح کرد: معتقدم اعتماد بی چون و چرا و بدون اخذ ضمانت کامل به اروپایی‌ها تکرار اشتباهی است که برخی دولتمردان ما درباره آمریکا مرتکب شدند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری شرط کرده‌اند با فرض آنکه اروپایی‌ها قراردادی را امضا کنند و حرفهای نادرست گذشته خود را درباره  برد موشکی، حضور ایران در منطقه و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران به زبان نیاورند می‌توان فصل جدیدی در ارتباط با اروپایی‌ها آن هم با احتیاط فراوان گشود.

وی پایان خاطر نشان کرد: معتقدم کارشناسان حقوقی باید نوع و چگونگی ضمانت نامه را مشخص کنند و بر اساس نتیجه گیری حقوقدانان نخبه ایرانی ضمانت نامه ای برای ارتباط با اروپایی‌ها تنظیم شود.

انتهای پیام /

برچسب ها: برجام ، اصولگرایان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
به هیچ بیگانه ای اعتماد نکنید مگر تضمین کافی باشد
آخرین اخبار