مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون از بازگشت ۱۲۴ دانش آموز بازمانده از تحصیل در این شهرستان خبر داد.

عزیز مزرعه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: 124 دانش آموز بازمانده از تحصیل که بیشتر این دانش آموزان دختر هستند به دلایل مختلف از جمله تعصبات خانوادگی، طولانی بودن مسافت مدارس از محل زندگی، بدسرپرست بودن و مشکلات اقتصادی مجبور به ترک تحصیل شده بودند .

وی افزود: 6 روستا در شهرستان کارون وجود دارد که مدرسه ندارند و این عامل باعث می شود که خانواده مانع از تحصیل فرزندان خود به ویژه دختران برای ادامه تحصیل به نقاط دیگر به دلیل دوری مسافت شوند و از دیگر عواملی که باعث بازماندگی دانش آموزان در این شهرستان از تحصیل می شود ازدواج زود هنگام دانش آموزان دختر است.

مزرعه با اشاره فرسوده بودن مدارس این شهرستان بیان داشت: بیشتر مدارس ابتدایی این شهرستان فرسوده است و به بازسازی و ساخت مدرسه ابتدایی به ویژه در روستاها نیاز است همچنین این شهرستان نیاز به پروژه های ماندگاری همچون ساخت پژوهشسرا، هنرستان فنی و حرفه ای، مدرسه استثنایی، سالن ورزشی، کانون فرهنگی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون در پایان خبر داد: قرار است یک هنرستان کشاورزی در این شهرستان ساخته شود که ساخت آن می تواند باعث جذب دانش آموزان این منطقه که به رشته کشاورزی علاقه دارند شود.

انتهای پیام/م

باسوادشدن دانش آموزان ترک تحصیل کرده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.