مراسم کلنگ زنی مجتمع ICT و مرکز دیتا سنتر آذربایجان غربی با حضور جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استانی برگزار شد.

آیین کلنگ زنی مجتمع ICT و مرکز داده استان آذربایجان غربی برگزار شدبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  جلیلی نژاد سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن تبریک فرارسیدن هفته ارتباطات به تشریح مشخصات پروژه پرداخت و گفت: استقرار مجتمع ICT استان علاوه بر تجهیز و تجمیع دستگاه‌های تابعه وزارت ارتباطات در استان در جهت پاسخگویی سریع و آنی به مردم و همچنین استقرار مرکز دیتا سنتر استان در راستای برقراری کامل دولت الکترونیک احداث می‌گردد.

وی در ادامه افزود: این مجتمع با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت حدود ۲۱۰۰ مترمربع و زیربنای حدود ۶۲۰۰ مترمربع در ۷ طبقه احداث می‌شود.
جلیلی نژاد اظهار داشت: باشرکت پیمانکار این مجتمع توافق شده است با بهره گیری از نیرو‌های بومی در مراحل ساخت این مجتمع در راستای ایجاد اشتغال استان تلاش شود. قاضی پورنماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت:هماهنگی ادارات زیرمجموعه وزارت ارتباطات در استان مثال زدنی است.

وی در ادامه افزود:رسیدگی به موضوع ارتباطات مخابراتی و اینترنتی روستا‌ها باید از اولویت‌های مسئولین باشد.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به این موضوع که از بهترین کار‌ها در اسلام کمک به خلق الناس است و بهترین مردم کسی است که منفعتش به مردم برسد، گفت:مسئولین باید رسیدگی به مشکلات مردم نعمت بدانند چرا که این باعث پاداش دنیوی و اخروی می‌گردد.

وی در ادامه گفت:این اداره کل که در راستای دولت الکترونیک و در راه سهولت امورات مردم گام بر می‌دارد از مصادیق خدمت به مردم است.
امام جمعه ارومیه از احداث این مجموعه که در راستای حل مشکلات ارتباطی مردم و تسهیل در رسیدگی به مشکلات است، ابراز خرسندی کرد.

رادفرمعاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی اظهار داشت:سرعت تبادل اخبار و اطلاعات موجب تعبیر کره زمین به دهکده اطلاعاتی شده است. وی عنوان کرد: ارائه خدمات باسرعت، بهینه و به هنگام از مطالبات مردم است که تحقق آن می‌توانددرآمد اقتصادی خوبی را ایجاد کند.

در ادامه مراسم کلنگ احداث مجتمع ICT استان با دستان حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه به زمین زده شد.

مرکز دیتا سنتر استان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، بخش تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بخش ارتباطات زیرساخت، باجه پست و پست بانک وسالن آمفی تئاتر از جمله بخش‌هایی است که در بحث کاربری این مجتمع در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.