صدا و سیمای مرکز سمنان در ایام ضیافت الله با تدارک ویژه برنامه هایی در هنگام افطار و سحر با مردم خدا جو و روزه دار استان همراه خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان  ، در ماه مبارک رمضان صدا وسیمای سمنان برنامه هایی را تدارک دیده است که به شرح زیر است:

" قرار عاشقی" از ساعت 19:30 الی 21 با این آیتم ها به روی آنتن خواهد برد:

"سلامت در ماه مبارک رمضان" شامل مباحث پزشکی و رعایت نکات مهم در لحظه افطار ، آیتم " من روزه اولی ام" با هدف تشویق و ترغیب روزه داری دختران و پسرانی که به سن تکلیف رسیده اند ، شرکت در جشن گلریزان و کمک به نیازمندان با هدف گره گشایی در آیتمی بنام " کام دیگران را شیرین کنیم" ، بخش گزارشی" سفره های ساده اما صمیمی" که شامل گزارشهایی است که توسط مخاطبان از سفره های افطارشان تهیه و ارسال می شود، بحث کارشناسی در خصوص موضوع برنامه ،تلفن ها و پیامک های مخاطبان ، سرود و تصنیف های مناسب ، ارتباط زنده جهت اطلاع رسانی مراسم یا برنامه های خاص در استان ، پاسخ به سوالات شرعی مخاطبان و احکام مربوطه به ماه مبارک رمضان ، قطعاتی کوتاه از کلام بزرگان دین و طرح یک سوال قرآنی با عنوان" مسابقه قرآنی" از آیتم های ویژه برنامه افطار صدای مرکز سمنان می باشند.

" "قرار عاشقی" به تهیه کنندگی احترام امیدیان و اجرای علیرضا امینیان ، اعظم کاشانی ، مازیار حاجعلیان ، زهره سیادتی و با گزارش هایی از مهران مجید پناه پخش خواهد شد.

"نسیم سحر " عنوان ویژه برنامه سحر گاهی صدای مرکز سمنان به تهیه کنندگی علی زیاری و گویندگی محمد رضا خطیبی است که در سحر گاهان ماه مبارک رمضان بصورت زنده از ساعت 3 الی4:30 با آیتم های زیر پخش خواهد شد:

بحث کارشناسی ، ارائه مطالب علمی و عرفانی با عنوان " در محضر علم" ، گزارش هایی از مناطق مختلف شهری و روستایی ، سخنانی از بزرگان دین، تفسیر نهج البلاغه امیر المومنین علی (ع)، شرح دعاهایی ازمفاتیح الجنان و شرح دعای سحر با عنوان " دفتر دل" ، تلفن های شنوندگان و پخش دعای سحر از بخش های " نسیم سحر" رادیو میباشد.

این گزارش همچنین حاکی است سیمای مرکز سمنان نیز ویژه برنامه زنده افطار بنام "لطیف مثل عشق" را به تهیه کنندگی حسین سنگسری ، کارگردان تلویزیونی روح الله فخرو ، نویسندگی بانو احسانی و کارگردانی هنری مهدی ابراهیم خانی با آیتم های متنوع از ساعت 19الی 20:30 برای مردم روزه دار استان تدارک دیده است.

ویژگی خاص "لطیف مثل عشق" این برنامه در خط تولید کارخانه ها و مراکز تولیدی استان اجرا می شود که با عنایت به شعار سال " حمایت از کالای ایرانی" در جمع کارگران و کار آفرینان استان ، به اهمیت کار و تلاش و کسب روزی حلال می پردازد.

این برنامه شامل بخش های زیر می باشد:

"موذن": با ساختار مستند گزارشی به معرفی موذن های جوان و نوجوان استان می پردازد، "زندگی ساده": که آشنایی با زندگی ساده طلاب جوان در حوزه های علمیه و حجره ها می باشد ، " سر سفره علی" تلفیقی از نریشن، افکت و تصویر بر اساس متن نهج البلاغه که هر شب اول برنامه برای معرفی موضوع برنامه پخش می شود. گفتگو با کودکان در مورد موضوع برنامه و بازگشت به کودک درون در ایتم " کودکی من" ، " آیتم نمایشی" زنده متناسب با موضوع برنامه و بحث کارشناسی پیرامون موضوع برنامه.

همچنین سیمای مرکز سمنان برای اوقات سحرگاهی بینندگان خود ویژه برنامه زنده" سحوری" را از ساعت 3 الی 4:30 بامداد به تهیه کنندگی محمد رضا ولی نژاد کشتلی و کارگردانی اسماعیل رمضانی با عنوان های زیر تولید و پخش می نماید:

"نوای عرفانی" :دراین آیتم باتوجه به لحظات عرفانی سحر ، آواز های عرفانی و مذهبی همراه با تصاویراماکن مذهبی و گرافیکی تهیه و پخش میگردد، "گنجینه عظیم " : در این بخش ، هر شب با برقراری ارتباط تلفنی با یکی از کارشناسان بنیاد نهج البلاغه، نکاتی از دریای عظیم کتاب ارزشمند نهج البلاغه، اعم از خطبه ها ، نامه ها و حکمت های حضرت علی (ع)بهره مند می شویم، "تمنای وصال" : که بخشی از دعای ابو حمزه ثمالی ، دعای مجیر و یا مناجات حضرت علی(ع)در کوفه می باشد ، " بخشکارشناسی":که در این بخش کارشناس برنامه، در مورد موضوع مورد نظر آن شب مطالبی را بیان می کند . پخش "دعای مخصوص سحر": که به همراه نمایش تصاویری از اماکن متبرکه استان مانند مسجد امام سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، امام زاده اسماعیل گرمسار و مجموعه تاریخی بسطام و... میباشد.

"کلام بزرگان" :که سخنان کوتاهی است از حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و برخی از بزرگان در غالب دعا ، "سخنرانی مذهبی": در این آیتم که بعد ازاذان و نماز صبح پخش میشود سخنان کوتاه واخلاقی از علمای اخلاق مانند آیت الله مجتهدی ، ناصری و....پخش می گردد.

اعلام اوقات شرعی شهرستان های مختلف استان هم از آیتم های " سحوری" سیمای مرکز سمنان می باشد..

همچنین پخش زنده مراسم "جزء خوانی" قرآن کریم هر روز از شهرستان های مختلف استان از ساعت 18الی 19 به تهیه کنندگی محمد اسکندر زاده، تفسیر قرآن کریم با عنوان" ضیافت نور" توسط آیت الله شاهچراغی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، " سخن دل" با موضوع مناسبت های ماه مبارک رمضان و پخش 2 سریال 30 قسمتی از دیگر برنامه های سیمای مرکز سمنان در ماه ضیافت الهی می باشد.

انتهای پیام / گ

جزئیات برنامه های پخشی صدا و سیمای سمنان در ماه رمضان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار