مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان از کاهش 100 هکتاری کشت سبزیجات با فاضلاب دراین استان خبر داد.

کاهش آبیاری سبزیجات با فاضلاب در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حسین عسگری، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: سبزی‌ کاران برای کاشت 190 هکتار از اراضی شهر همدان از فاضلاب استفاده می‌کردند که این میزان در سال جاری و با پیگیری‌های مداوم  به 95 هکتار کاهش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: برای کاهش آبیاری سبزیجات با فاضلاب در همدان اقداماتی با همکاری جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، شرکت آب و فاضلاب و سایر مسوولان انجام شده است.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان ادامه داد: مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان ادامه داد: همچنین مجوز حفر دو حلقه چاه برای آبیاری سبزی‌ها در منطقه علی‌آباد صادر شده که کشاورزان از این آب‌ها برای آبیاری استفاده کنند.

عسگری خاطرنشان کرد: میزان کمی از زمین‌های سبزی‌کاری که توسط فاضلاب آبیاری می‌شوند، باقی مانده که باید شهرداری در این مناطق نسبت به جمع‌آوری و هدایت آب‌های فاضلاب به سمت فاضلاب شهری توجه کنند تا نقاطی که لازم است این سربندها به هم متصل شده و در یک مسیر هدایت شود.

وی اضافه کرد: در برخی از مزارع دانه کلزا جایگزین کاشت سبزی شده که همین امر موجب شده مقداری وضعیت بهبود پیدا کند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با تأکید بر لزوم ساماندهی فاضلاب شهری عنوان کرد: سازماندهی فاضلاب شهری لازمه شهر همدان است تا شاهد کشت سبزی با فاضلاب نباشیم که این امر نیاز به آموزش و ترویج توسط جهاد کشاورزی دارد.

انتهای پیام/ب

کاهش 100 هکتاری کشت سبزیجات با فاضلاب

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.