مدیرکل دامپزشکی استان کردستان از اجرای طرح ضربتی ایمن‌سازی جمعیت دامی کردستان علیه تب برفکی به صورت رایگان در استان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: فاز نخست طرح مایه‌کوبی دام‌ها علیه بیماری تب برفکی اواخر خرداد هر سال انجام می‌شود اما امسال بدلیل ورود دام از استان‌های همجوار و شیوع بیماری در  برخی استان‌ها این مایه‌کوبی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری در استان آغاز می‌شود.

وی افزود: با توجه به بارش‌های مناسب بهار و وضعیت خوب مراتع استان، دامداری‌ها اقدام به خرید دام جدید کرده و طبق بررسی‌های انجام شده بخش زیادی از این دام‌های تازه وارد شده، واکیناسیون نشده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: این طرح در مناطق پرخطر استان، مبادی ورود دام از دیگر استان‌ها و در نوارهای مرزی با اولویت اجرا می‌شود.

ورمقانی با اشاره به اینکه مایه‌کوبی علیه بیماری تب برفکی هر سال در سه مرحله انجام می‌شود، تاکید کرد: در این مرحله پیش‌بینی می‌شود یک میلیون و 200 هزار راس دام سبک و 80 هزار راس دام سنگین مایه‌کوبی شود.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اذعان کرد: در سایر استان‌ها مایه‌کوبی با هزینه دامداران انجام می‌شود اما در کردستان با توجه به اهمیت موضوع و نظر مساعد مسوولان، به صورت رایگان اجرا می‌شود.

وی با درخواست از دامداران برای همکاری بیشتر با ماموران دامپزشکی در اجرای موفق این طرح، یادآور شد: برای اجرای این مرحله از مایه‌کوبی با استفاده از اعتبارات استانی، 10 میلیارد ریال واکسن خارجی خریداری شده است.

انتهای پیام/ د م

مایه‌کوبی یک میلیون و 200 هزار راس دام سبک و 80 هزار راس دام سنگین

 

 

برچسب ها: بیماری ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.