رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: تولیدکنندگان باهمت و تلاش خود در تولید محصولات رقابتی سهم مهم خود را در تحقق حمایت از کالای ایرانی به انجام برساند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزدگفت:یکی از مهم‌ترین تلاش‌های دولت تدبیر و امید در طی سالن اخیر توجه به بهبود شرایط اقتصاد کلان و حل ابر چالش‌های اقتصادی بوده است، بهبود شرایط اقتصاد کلان منجر به‌پیش بینی پذیری اقتصاد، کاهش ریسک و حذف به هزینه‌های ناشی از نا اطمینانی خواهد شد.

محمدرضا علمدار یزدی افزود: سال ۹۷ سومین سال متوالی است که شعار آن حول محور اقتصاد مقاومتی عنوان می‌شود، حمایت از کالای ایرانی شعاری است که از همان ابتدای طرح اقتصاد مقاومتی از محور‌های اصلی و مهم آن بود که امسال به شکل ویژه‌بر آن تأکید شده و واضح است که این نام‌گذاری در ادامه نام‌گذاری سال گذشته که تأکید آن بر تولید و اشتغال بوده معنای دوچندان دارد.

وی با اشاره به اینکه  شعاری که طبق فرموده مقام معظم رهبری نه‌تن‌ها در حوزه وظایف مسئولان خواهد بود بلکه آحاد مردم از مخاطبان آن هستند افزود: امیدواریم مردم هوشیار ما با توجه به‌ضرورت و اهمیت حمایت از کالای داخلی نقش وسیع خود در این رابطه را ایفا کرده و تولیدکنندگان نیز در این عرصه باهمت و تلاش همیشگی و مضاف خود در تولید محصولات رقابتی سهم مهم خود را در تحقق این شعار به انجام برساند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: باید توجه داشت که عبارت حمایت از کالای ایرانی به معنای خرید کالای ایرانی نبوده و این تنها یک‌گوشه و جنبه عمومی این شعار است، در کنار لزوم توجه خانوار‌ها به کالای ایرانی، ارتقای کیفیت تولیدات و تعدیل قیمت محصولات از سوی تولیدکنندگان رکن مهم دیگری بوده که توجه به آن الزامی است.

این مسئول ادامه داد: دولت نیز به‌عنوان سیاست‌گذار و روان کننده چرخ‌دنده‌های تولید تلاش‌های زیادی در راستای حمایت از کالای ایرانی به انجام رسانده که تداوم تا آن در کنار فعالیت بخش‌های دیگر منجر به تأثیری دوچندان خواهد شد.

علمدار گفت: تردیدی نیست که افزایش درآمد خانوار‌های ایرانی و اشتغال‌ پایدار و مستمر درگرو تولید محصولات باکیفیت مورد انتظار بازار و قیمت رقابتی است، لذا به همین جهت و باهدف تأمین محیط مناسب اقتصاد کلان، دولت تلاش‌های بسیاری را در پایین نگه‌داشتن نرخ تورم و به حداقل رساندن نوسانات آن داشته است، همچنین با ایجاد شفافیت و توازن در بودجه کشور، درآمد‌ها و هزینه‌های دولت در راستای ثبات اقتصاد کلان و تأمین رفاه اجتماعی تنظیم می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: در استان یزد نیز مجموعه دولت به مدیریت استاندار یزد تمام تلاش و توان خود را در راستای تسهیل امور و رفع موانع تولید به کار بسته است که امیدواریم در سال جاری که به‌عنوان حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده، استان یزد به‌عنوان الگوی شاخص در تحقق شعار سال شناخته شود.

در اقتصاد استان یزد ۴۲ درصد از تولید ناخالص داخلی استان مربوط به بخش صنعت و معدن و تجارت از ۴۴ درصد آن مربوط به بخش خدمات بوده و سهمی معادل با ۱۴ درصد به سایر بخش‌ها اختصاص‌یافته است.

انتهای پیام/ی

استان یزدباید به‌عنوان الگوی شاخص در تحقق شعار سال شناخته شود

برچسب ها: بودجه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.