چین اولین ناو هواپیمابر ساخت داخل خود را در آب‌های شمال شرق این کشور آزمایش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین امروز (یکشنبه) اولین ناو هواپیمابر ساخت داخل خود را آزمایش کرد. این آزمایش نقطه عطفی در برنامه‌های چین برای مدرن سازی ناو دریایی این کشور است.

طبق گفته تلویزیون ملی چین، این ناو هواپیمابر که با نام «001A» شناخته می‌شود، امروز ساعت 6:45 دقیقه صبح به وقت محلی از بندری در شمال شرقی این کشور به راه افتاد.

این اولین بار است که موتور این ناو ساخت چین، سیستم جهت‌یابی و پیشرانی آن در دریا آزمایش می‌شود.

این کشتی، که انتظار می‌رود تا سال 2020  ماموریتی را بر عهده بگیرد، دومین ناو هواپیمابر چین خواهد بود که نیروی دریایی این کشور را تقویت خواهد کرد.

ناو قبلی چین با نام «لیائونینگ»، ساخت شوروی سابق است که از طریق اوکراین خریداری شده و در سال 2012 به بهره‌برداری رسید.

هیچ کدام از این دو ناو به سلاح هسته‌ای مجهز نیستند، اما هر دو می‌توانند حدود 40 هواپیما را در خود جای داده و دارای رمپ «پرش اسکی» -یک سامانه پرتاب قدیمی که به هواپیما کمک می‌کند برای حمل سوخت بیشتر برای پرواز، سلاح کمتری حمل کنند- است.

دستاورد ساخت ناو هواپیمابر داخلی، چین را در کنار قدرت‌های نظامی بزرگی مانند روسیه، انگلیس و آمریکا قرار می‌دهد.

پکن پروژه گسترده‌ای برای تقویت نیروی دریایی چین تحت عنوان «بلو واتر» و مدرن سازی ارتش دو میلیون نفری خود که بزرگ‌ترین ارتش جهان محسوب می‌شود، آغاز کرده است.

در سال 2018 بودجه دفاعی چین 8.1 درصد افزایش یافت و به 1.1 هزار میلیارد یوان (175 میلیارد دلار) رسید، اما همچنان این رقم تنها یک چهارم بودجه نظامی آمریکا را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

آزمایش اولین ناو هواپیمابر ساخت چین

برچسب ها: چین ، تسلیحات نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار