امروز عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه‌شمالی و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور خواهد بود که منجر به رگبار باران و رعد و برق می‌شود.

رگبار باران و رعد و برق مهمان آسمان اکثر مناطق کشور/کمینه دمای پایتخت 11 درجه سانتی‌گراد + جدولبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده سامانه بارشی همچنان در کشور فعال خواهد بود و امروز عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی و به طور ضعیف تر در بخش هایی از جنوب شرق کشور خواهد بود و در این مناطق رگبار باران،گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود؛ شدت بارش در این روز در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در استان های زنجان،قزوین،البرز، تهران و سمنان، ارتفاعات مرکزی اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود.

روز دوشنبه تمرکز و عمده فعالیت سامانه در نیمه شمالی کشور خواهد بود و در این مناطق رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.شدت بارش ها در این روز در استان های خراسان شمالی و رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود.

همچنین به سبب وزش باد شدید و تشکیل گرد و خاک غلیظ در شمال عربستان و جنوب عراق و انتقال آن به کشور،امروز در مناطقی از جنوب غرب و جنوب کشور و هرمزگان، کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش بینی می شود.

طی دو روز آینده همچنان در مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که در برخی مناطق همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.

 

انتهای پیام/

آخرین وضعیت آب و هوای کشور در 23 اردیبهشت

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار