تأکید بر تقویت مشترکات فرهنگی ایران و ترکمنستان/تقدیم نامه رئیس جمهور ترکمنستان به رهبر معظم انقلابوزیر امور خارجه ترکمنستان نامه رئیس جمهور کشورش خطاب به مقام معظم رهبری را تقدیم ولایتی کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  عصر امروز رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان با علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری دیدار و گفتگو کرد.

ولایتی در این دیدار با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به ترکمنستان در جایگاه کشوری هم مرز دوست،‌ همسایه و با سیر روابط راهبردی نگاه می‌کند،‌ ادامه داد: ما با ترکمستان هم در خشکی و هم در آب مرز مشترک و طولانی داریم.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری گفت: ایران و ترکمنستان دارای تاریخ، دین و فرهنگ مشترکی هستند و تعداد زیادی از مردم ما در شمال شرق ایران هم‌نژاد با مردم ترکمنستان هستند.

وی اضافه کرد: ‌از جمله نمادهای مشترک فرهنگی میان ایران و ترکمنستان وجود شخصیت ترکمن یعنی مختوم قلی (شاعر ترکمن) است.

ولایتی ادامه داد: بعد از مستقل شدن ترکمنستان،‌ ایران جزء اولین کشورهایی بود که ترکمنستان را به رسمیت شناخت؛ ما به روابط با شما اهمیت زیادی می‌دهیم و امیدواریم این سفر پر بارتر از گذشته باشد.

در ادامه رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان با تأکید بر اینکه دو کشور دارای تاریخ، فرهنگ، دین و سنت‌های یکسانی هستند، گفت: ما باید برای این مشترکات، ارزش زیادی قائل شویم و قدر آن را بدانیم.

وی ادامه داد: از ملت و دولت ایران تشکر می‌کنیم که یاد شخصیت تاریخی و اسلامی یعنی مختوم قلی را زنده نگه داشته‌اند و این برای ما بسیار اهمیت دارد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان تأکید کرد: می‌خواهم احترام فوق العاده و تشکر فراوان رئیس جمهور خودمان را نسبت به رهبر معظم انقلاب انتقال بدهم چرا که ایشان اهمیت زیادی برای ترکمنستان قائلند.

رشید مردوف بیان کرد:‌ زمانی که رئیس جمهورمان من را راهی این سفر کردند نامه‌ای برای رهبری معظم انقلاب نوشتند و آن را به من دادند تا امروز به شما بدهم تا این نامه را تقدیم ایشان کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۷:۱۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام درود بر رهبر عزیزمان یاور امام زمان ع
آخرین اخبار