شورای آتلانتیک دوشنبه و سه‌شنبه ۱۴ و ۱۵ مه میزگردهایی برای بررسی پیامد تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از برجام و وضع اروپا و آمریکا پس از توافق هسته‌ای ایران، برگزار می‌کند.

­برگزاری دو میزگرد در شورای آتلانتیک با موضوع برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شورای آتلانتیک دوشنبه ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) میزگردی را با موضوع «پیامد تصمیم ترامپ درباره توافق ایران» برگزار می‌کند.

پایگاه اینترنتی شورای آتلانتیک درباره این میزگرد نوشت ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) مهلت ضرب الاجل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای تمدید لغو تحریم‌ها بر اساس برجام است. او در ماه ژانویه قول داد در صورتی که کشور‌های اروپایی به درخواستهایش برای اعمال فشار‌های جدید بر برنامه موشکی بالستیک ایران، بازرسی‌های سختگیرانه‌تر از تاسیسات نظامی این کشور و تعهد به تمدید محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران فرای شرایط مندرج در برجام توجه نکنند، از این توافق خارج شود.

قرار است در این میزگرد درباره پیامد‌های تصمیم ترامپ بر پاسخ احتمالی ایران و متحدان اروپایی آمریکا و همچنین پیامد‌های این تصمیم برای نظام منع اشاعه (تسلیحات) و مناقشات در خاورمیانه بحث و تبادل نظر شود. میزگرد مذکور ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی (۲۰:۳۰ به وقت تهران) در شورای آتلانتیک برگزار می‌شود. 

شورای آتلانتیک سه شنبه ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) نیز میزگردی را با موضوع «اروپا و آمریکا پس از برجام» برگزار می‌کند. این میزگرد ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت محلی (۲۳:۳۰ به وقت تهران) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار