عضو شورای شهر تهران گفت: برقراری ارتباط مؤثر شهردار آینده با ارکان نظام و جلب مشارکت مردمی، راه غلبه بر چالش‌های شهرداری است.

نجفی امروز از بیمارستان مرخص می شود/ بدهی های شهرداری مهمترین چالش شهرداریمحمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نزدیک شدن مراحل پایانی انتخاب شهردار تهران توسط اعضای شورای شهر گفت: موضوع اقتصاد شهر و محدودیت جدی درآمدهای شهرداری تهران و بدهی هایی که به اشخاص حقیقی و حقوقی دارد، یکی از چالش‌های فراروی شهردار آینده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: علی رغم این چالش‌ها، اگر شهردار بتواند با رویکردی مبتنی بر برنامه‌های شورای پنجم که با آقای نجفی تدوین شد، اعتماد عمومی شهروندان تهرانی را به سازمان شهرداری تهران جلب کند و بی اعتمادی موجود را به سمت اعتماد سازی ببرد و در نهایت مشارکت شهروندان را جلب کند، آن موقع می‌تواند در کنار تعامل مثبت با دولت و سایر سازمان‌ها بر این چالش‌ها پیروز شود و در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان موفق باشد.

وی افزود: بدون برقراری ارتباط مؤثر با ارکان نظام و دولت و تعامل مستمر با اعضای شورای شهر و بدون مشارکت دادن مردم در فرایندهای عملیاتی، امکان موفقیت شهردار وجود نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه بی اعتمادی به شهرداری نتیجه اقدامات پیشینیان است، اظهار کرد: دلیل این وضعیت به خاطر این است که شهرداری‌ها در طول سال‌های گذشته اولویت اصلی خود برای اداره شهر را شهر فروشی و تغییر کاربری قرار داده بودند.

سالاری با بیان اینکه مجموعه این اقدامات باعث کاهش کیفیت زندگی شده است، تأکید کرد: در حال حاضر مشکلاتی نظیر آلودگی هوا و ترافیک نتیجه تصمیم گیری‌های گذشته است که باعث شده شهروندان به این نتیجه برسند که شهرداری برای اداره شهر از هر اهرم استفاده می‌کند تا فقط شهر اداره بشود. مجموعه این عوامل موجب بی اعتمادی شهروندان به شهرداری شده است.

عضو شورای شهر با اشاره به اینکه اگر شهردار بتواند برای مبارزه با فساد یک برنامه عملیاتی داشته باشد، خاطر نشان کرد: در این شرایط می‌توان این اعتماد سازی را دوباره ایجاد کرد.

وی در پایان گریزی هم به نتیجه عمل جراحی نجفی شهردار سابق تهران زد و گفت: روز گذشته به همراه خلیل‌آبادی به ملاقات او رفتیم و آن طور که ما مطلع شدیم، نجفی امروز از بیمارستان مرخص می‌شود.

انتهای پیام/

 

آخرین وضعیت شهردار سابق تهران از زبان سالاری

برچسب ها: ارکان نظام ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار