سال گذشته بیش از ۱۴۰۰ قلاده سگ صاحبدار در شهرستان چایپاره بر علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اکبری سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان چایپاره گفت : در راستای مبارزه با بیماری هاری  طی12ماهه سال 96  تعداد یک هزارو 485 قلاده سگ صاحبدار بر علیه بیماری هاری واکسینه شده اند .

وی  همچنین اظهار داشت: با توجه به اهمیت واکسیناسیون و پیشگیری و مبارزه با این بیماری در حین عملیات واکسیناسیون  آموزش‌های چهره به چهره  در خصوص اهمیت بیماری هاری، راههای انتقال و جلوگیری از ابتلا به این بیماری برای دامداران و صاحبان آنها ارائه گردیده است.

 وی گفت : هاری یک بیماری ویروسی است که تمام حیوانات خون گرم و انسانها را می‌تواند درگیر کند و تاثیر اصلی آن بر روی دستگاه عصبی است که در صورت درگیری، 100 درصد کشنده است. و به عنوان یکی از خطرناک ترین بیماری مشترک بین انسان و دام محسوب می شود.

دکتر اکبری با اشاره به اینکه از مهمترین و موثرترین راه های پیشگیری و کنترل بیماری هاری ، مایه کوبی سالیانه سگ ها  علیه این بیماری می باشد گفت : به منظور کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور سگ‌های صاحب‌دار با همکاری بخش غیردولتی مورد واکسیناسیون و قلاده‌گذاری قرار می گیرند.

انتهای پیام/ح

واکسیناسیون سگ های صاحبدار علیه بیماری هاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.