رئیس جمهوری اندونزی تاکید کرد: ایجاد صلح و ثبات در افغانستان از اهداف بلند مدت اندونزی بوده است.

ایجاد صلح و ثبات در افغانستان از اهداف بلند مدت اندونزی استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی درمراسم افتتاحیه اجلاس یک روزه شورای علما با عنوان «اسلام رحمة للعالمین، صلح و ثبات در افغانستان» در کاخ بوگور افزود: برگزاری این اجلاس بخشی از تعهد اندونزی برای افزایش نقش علمای اسلامی در ایجاد و توسعه صلح و ثبات است.

وی بیان داشت: اندونزی در تلاش برای افزایش نقش علمای اسلامی در ایجاد صلح و ثبات در جهان است.

جوکو ویدودو افزود: تلاش های ما برای ایجاد صلح هرگز آسان نخواهد بود، اما افراد مومن باید به کمک خداوند اعتقاد داشته باشند ، بنابراین نباید ناامید و از این مسیر خارج شد.

رئیس جمهوری اندونزی گفت: علمای اسلامی می توانند بهتر صلح را ترویج کنند، چرا که آنها برای جامعه الگو هستند و مسلمانان از آنها پیروی می کنند.

جوکو ویدودو در اظهاراتش تاکید کرد: ایجاد صلح و ثبات در افغانستان از اهداف بلند مدت اندونزی بوده است.

وی در ابتدای سال جاری با سفر به افغانستان و پاکستان ضمن دیدار با «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان، «ممنون حسین» رئیس جمهوری پاکستان و همچنین «شاهد عباسی» نخست وزیر این کشور پیشنهاد این اجلاس سه جانبه را به میزبانی اندونزی داد که با استقبال این کشورها روبه رو شد.

ایرنا نوشت: علمای شرکت کننده دراین اجلاس در گفتگوهای مشترک درصدد هستند تا با گفتگو در مورد علل خشونت‌های جاری در افغانستان در مورد راه های ایجاد صلح و ثبات در این کشور تبادل نظر کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار