سخنگوی کمیسیون حقوقی گفت: اگر اروپایی‌ها بخواهند راه آمریکا را ادامه دهند، ما هم غنی‌سازیمان را آغاز می‌کنیم.

شحسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه خروج آمریکا از برجام نقض صریح حقوق بین‌الملل است، اظهار کرد: طبق ماده ۲۶ سند توافق هسته‌ای، کشور‌های ۱+۵ نباید اقداماتی داشته باشند که روح برجام تحت تاثیر قرار گیرد، اما آمریکا دقیقا روح برجام را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی معاهده هسته‌ای را امضا و به تمام تعهدات خود پایبند است به طوری که فعالیت مرکز آب سنگین اراک و مراکز غنی‌سازی هسته‌ای فردو و نطنز را متوقف کردیم، اما آمریکا از سر لجاجت و خوی استکباری به تعهدات خود پایبند نبود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی با تاکید بر اینکه ما ثابت کردیم دنبال ساخت بمب اتم نیستیم، تصریح کرد: هدف آمریکا از خروج از برجام این بود که کشور‌ها را علیه ایران متحد کند تا از این طریق روی شکست‌های خود و  اسرائیل و عربستان سرپوش بگذارد، اما به هدف خود نمی‌رسد.

برجام برای ایران منفعت خاصی نداشته است

نوروزی با بیان اینکه برجام برای ایران منفعت خاصی نداشته و بنابراین جای هیچ نگرانی نیست، گفت: با وجود برجام هم مسائل پولی و بانکی ایران بهبود پیدا نکرد، پس بازگشت به قبل از برجام و اتکا به ظرفیت‌های داخلی بهترین راهی است که باید دنبال کنیم.

وی با اشاره به رویکرد اروپا در قبال توافق هسته‌ای طی مدت زمان تعیین شده، تصریح کرد: ما باید راه خودمان را ادامه دهیم و اگر ببینیم اروپایی‌ها می‌خواهند راه آمریکا را ادامه دهند، ما هم غنی‌سازی خودمان را آغاز می‌کنیم و مراکز هسته‌ای را تقویت می‌کنیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
هاریسون
۱۴:۰۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
چ قبل برجام چه بعد برجام هیچ چیزی حس نکردیم تورم و گرونی بود الانم هست. لطفا غنی سازی و از سر بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
انرژی هسته ای حق مسلم ماست
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۰:۳۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
پش نشان دهید به دشمنان زود باشید معطل نکنید امریکا واروپایا زبان زور میفمند نه زبان نرم.
آخرین اخبار