«کانگ کیونگ‌ وا» در دیدار روز گذشته خود با «جیمز متیس» درباره نشست میان سران آمریکا و کره شمالی به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (جمعه) با «کانگ کیونگ وا»، وزیر امور خارجه کره جنوبی دیدار کرد تا بیانیه نشست میان دو کره در ماه آوریل را مرور کرده و دو طرف در خصوص جلسه برنامه‌ریزی شده آمریکا و کره شمالی با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

«دانا وایت»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: «وزیر کانگ در این دیدار، بیانیه پانمونجوم، تلاش‌ها برای بهبود روابط میان دو کره و دستیابی به اهداف مشترک برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی را بررسی کرد.»

وایت در ادامه افزود: «کانگ کیونگ وا و جیمز متیس امیدوارند نشست پیش رو میان سران آمریکا و کره شمالی که برای تاریخ 12 ژوئن برنامه‌ریزی شده است فرصتی مناسب برای به دست آوردن یک قطعنامه دیپلماتیک فراهم کند که به طور کامل، قابل تایید و غیرقابل بازگشت، منجر به خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی شود.»

متیس نیز تعهد خود را برای حمایت از متحد آسیایی آمریکا اعلام کرد. هر دو طرف نیز قول دادند که در اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در مورد کره شمالی هماهنگ شوند و از فعالیت‌های دیپلماتیک در جریان حمایت کنند.

این دو مقام دولتی روز جمعه در واشنگتن آمریکا با یکدیگر دیدار کردند. علاوه بر این، کانگ با «مایک پمپئو»، همتای آمریکایی خود نیز دیدار داشت. این دیدارهای دیپلماتیک به دلیل دیدار ماه آینده «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در سنگاپور، انجام می‌شود.

«مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی در تاریخ 27 آوریل در روستای مرزی پانمونجوم با کیم جونگ اون دیدار کرد.

سران دو کره توافق کردند شبه جزیره کره خلع سلاح هسته‌ای شود و یک توافقنامه صلح امضا کنند. انتظار می‌رود خلع سلاح هسته‌ای کره محور اصلی نشست میان ترامپ و کیم جونگ اون باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار