نماینده بهبهان گفت: اگر در نظام مهندسی اشکالی وجود دارد، باید تخصصی بررسی شود نه آنکه برداشت تسویه حساب از آن شود.

بخش زیادی از بخشنامه‌های آخوندی فسادآفرین است/ایرادات نظام مهندسی باید در قالب نشست تخصصی بررسی شودحبیب‌الله کشت‌زر نماینده مردم بهبهان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن انتقاد از بخشنامه‌های آخوندی وزیر راه و شهرسازی، گفت: بخش زیادی از این بخشنامه‌ها فساد آفرین خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سال‌ها شهردار بوده است، اظهار کرد: از تمامی ریزه‌کاری‌های شهرداری آگاهی دارم و اگر وزیر راه بخواهد ارجاع را از نظام مهندسی گرفته و به شهرداری‌ها بدهد، آنگاه تمامی پروژه‌های بزرگ و نان و آب‌دار بین مهندسان شهرداری تقسیم می‌شود و مهندسان دیگر باید بیکار بگردند.

کشت‌زر با تاکید براینکه امروزه بسیاری از مهندسان بیکار هستند، افزود: گرفتن ارجاع از نظام مهندسی و دادن آن به شهرداری‌ها فساد آور است و شک نکنیم که در آن صورت نظارت بر ساخت و ساز به موضوعی صوری تبدیل خواهد شد و همه چیز در قالب توافق بین شهرداری و مالک تعریف می‌شود.

نماینده بهبهان از تعلیق رئیس نظام مهندسی تهران با حکم وزیر راه و شهرسازی انتفاد کرد و گفت: اگر در کار نظام مهندسی اشکالی وجود دارد، باید در قالب نشست تخصصی بررسی و حل وفصل شود نه آنکه وزیر به نوعی رفتار کند که برداشت تسویه حساب از آن بشود.

وی از آخوندی خواست به مسیر قانون بازگردد و تصریح کرد: بهتر است که وزیر راه و شهرسازی معایب و محاسن عملکرد نظام مهندسی را در جلسات تخصصی بررسی کند و هر کجا که ایرادی وجود دارد، اصلاح کند، بی شک رفتار‌های سلیقه‌ای به نظام مدیریتی کشور آسیب می‌زند.

کشت زر با اشاره به اینکه شهرداری‌ها تابع وزارت کشور و نظام مهندسی در زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی تعریف می‌شود، تاکید کرد: متاسفانه رفتار آخوندی دو وزاتخانه، یک سازمان و کمیسیون عمران مجلس را درگیر کرده در حالی که می‌توانستیم در جلسه‌ای مشترک مسایل را حل کنیم.

نماینده مردم بهبهان ضمن ابراز تاسف از اینکه آخوندی به دعوت کمیسیون عمران بی توجه بوده است، گفت: جای تعجب و تاسف است که آخوندی چالش درست می‌کند و از حضور در کمیسیون عمران که می‌تواند به چالش‌ها پایان دهد، سرباز می‌زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار