فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه گفت پکن از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند و آماده است نقشی فعال‌تر در قبال این کشور ایفا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، چین بر حمایت خود از حفظ وحدت و یکپارچگی سوریه و مخالفت با هرگونه تجزیه این کشور تاکید کرد.

«جونگ شیاو شنگ»، فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه، روز جمعه گفت پکن از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند و با هرگونه تجزیه این کشور مخالف است.

او افزود: به عقیده من بقیه کشور‌های منطقه خاورمیانه از جمله ترکیه باید چینن موضعی را درپیش گیرند.

این مقام چینی خاطرنشان کرد چین می‌خواهد خونریزی و کشتار مردم در سوریه متوقف و گفتگو‌ها میان طرف‌های درگیری دوباره آغاز شود. شنگ یادآور شد مداخلات نظامی آینده امیدوارکننده‌ای را برای سوریه به ارمغان نمی‌آورد.

این مقام چینی گفت: بحران سوریه فقط باید از طریق گفتگو‌های سیاسی پایان یابد و در این راستا چین به گفتگوهایش با دولت سوریه و کشور‌های دخیل در بحران این کشور ادامه می‌دهد.

او  تاکید کرد کشورش آماده است نقش فعال و موثرتری در پرونده سوریه ایفا کند.

فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران گفت: من به تازگی از ایران دیدار کردم و موضع چین در قبال توافق هسته‌ای با ایران روشن است، چون توافق برجام میان ایران با کشور‌های غربی پس از یک دوره گفتگو‌های طولانی به دست آمده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار