شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان دستاورد انتخابات پارلمانی این کشور را تشکیل یک مجلس جدید متنوع دانست که نمایندگان قشر‌های وسیع به سبب قانون نسبی بودن آراء در آن حضور دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد لبنان خاستگاه مقاومت و خواهان استقلال و آزادی است.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: «مردم لبنان در این مدت سرگرم انتخابات پارلمانی بودند و توطئه از سوی کشور‌های غیرعربی و عربی پا برجا بود. این کشور‌ها قصد داشتند در مرحله نخست در مسیر برگزاری انتخابات لبنان سنگ اندازی کنند و اگر موفق نشدند، مرحله دوم را اجرا و بر نتایج انتخابات لبنان تاثیر بگذارند. این امر به سیطره‌ای منجر می‌شود که به آن‌ها این امکان را می‌دهد که سرنوشت لبنان و مردم این کشور را در سطح سیاسی و راهکار‌های منطقه‌ای در اختیار بگیرند.»

شیخ نعیم قاسم در مراسم اهدای جوایز مسابقه الزهرا (ع) که به همت انجمن آموزش مذهبی اسلامی در سالن الجنان برگزار شد، افزود: «الحمدلله انتخابات به بهترین شکل و بدون مشکلات امنیتی برگزار شد. مردم مشتاق انداختن رای خود در صندوق‌ها بودند. دستاورد این انتخابات تشکیل یک مجلس جدید متنوع است که نمایندگان قشر‌های وسیع جامعه لبنان به سبب قانون نسبی بودن آراء در آن حضور دارند.»

شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: «ما به عنوان جنبش حزب الله دو هدف وضع کردیم و به آن‌ها رسیدیم؛ هدف اول افزایش سطح رای دادن بود تا همه پرسی بر حمایت از گزینه‌ها و مسیر ما در جهت مقابله با طرح‌هایی که به زیرساخت، میهن و منطقه ما آسیب وارد می‌کند، مهر تایید بزند. خدا را شکر مشارکت در انتخابات قوی و مهم و به ویژه در برخی از مناطق لبنان که جانفشانی‌های زیاد کردند، گسترده بود.»

وی افزود: «هدف دوم راهیابی فردی که محبوبیت مردمی دارد، به پارلمان بود. این موضوع انصاف و عدالت در انتخاب را محقق می‌کند. این انصاف موفقیت هم پیمانان ما را نیز رقم می‌زند زیرا آن‌ها نماینده قشر‌هایی در مناطق مختلف لبنان هستند که معادله ارتش، مردم و مقاومت را سرلوحه خود قرار می‌دهند.»

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: «پارلمان جدید مصونیتی بزرگ برای مقاومت و طرح لبنان مستقل است. می‌توانیم بگوییم این پیروزی به علت انتخاب منصفانه است که با قانون نسبی بودن آراء و مشارکت مردم محقق شد.»

شیخ نعیم قاسم ابراز امیدواری کرد پارلمان جدید این کشور بتواند تغییرات و دستاورد‌هایی در سطح لبنان ایجاد کند، اعم از تشکیل دولت یا قوانینی که تصویب می‌کند یا محاسباتی که به خواست خداوند متعال بهتر از قبل، نسل آینده لبنان را تضمین خواهد کرد.

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد: «ما در این انتخابات موفق شدیم به غرب، اسرائیل، آمریکا و همه کسانی که قصد دارند برای ما محدودیت ایجاد کنند، بگوییم لبنان، خاستگاه مقاومت و خواهان استقلال و آزادی است. به آنانی که همواره تعدی می‌کنند و در اندیشه توطئه هستند، می‌گویم ما از هر توطئه‌ای که پیش رویمان قرار می‌دهید، قدرتمندتر بیرون می‌آییم و بار دیگر بر شما پیروز می‌شویم. شما بار‌ها و بار‌ها مردم لبنان را امتحان کردید و نتیجه این بود که همواره مردم لبنان بر اسرائیل پیروز شدند؛ این درحالی است که هیچ یک از کشور‌های منطقه نتوانستند جلوی این رژیم غاصب را بگیرند.»

شیخ نعیم قاسم افزود آزادسازی (جنوب لبنان) در سال ۲۰۰۰ و پیروزی بزرگ سال ۲۰۰۶ نمونه پیروزی مردم لبنان است. مردم لبنان توانستند طرح تکفیری‌ها را به شکست بکشانند. آن‌ها به واسطه مجاهدان خود توانستند به این طرح ضربه بزنند. طرحی که قصد داشتند تا از دروازه لبنان، سوریه و عراق آن را در منطقه گسترش دهند.

وی تاکید کرد: «کشور مستکبر آمریکا در حیرت است که چگونه ضد ما توطئه چینی می‌کند و در برابر ما مانع قرار می‌دهد با این وجود مردم ما وفادار، مخلص و آماده جانفشانی هستند. غذایشان کرامت و جایگاهشان پیروزی است و هدفشان این است که نسل‌هایی معتقد به استقامت و حق پرورش دهند. شما (توطئه گران غربی و آمریکایی و مرتجع عرب) نمی‌توانید مردم ما را با پول و سیطره وسوسه کنید. پول شما عقاید این مردم را تغییر نخواهد داد و سیطره شما به رویارویی ما با رژیم اشغالگر و تلاش برای رسیدن به استقلال پایان نخواهد داد. این پیروزی‌ها اعم از نظامی، سیاسی، فرهنگی و ... ان شاء الله روی هم انباشته خواهد شد.»

معاون دبیرکل حزب الله تشکیل دولت وحدت ملی را خواستار شد که از نتایج انتخابات پارلمانی محافظت کند و نماینده گروه‌های مختلف در مجلس باشد، و افزود: « تا بتوانیم دست در دست هم و بدون ایستادن در مقابل هم به علت اختلافات سیاسی برسر طرح‌های اسرائیل لبنان را بسازیم زیرا ساخت لبنان نیازمند گره خوردن دست‌ها به یکدیگر است صرف نظر از این طبقه بندی که برخی برنده و برخی بازنده اند زیرا پس از انتخابات مرحله جدیدی آغاز می‌شود که همه ما در آن برنده ایم زمانی که دولت وحدت ملی را برای رسیدگی به مسائل اجتماعی و اقتصادی مردم تشکیل می‌دهیم و به ساخت کشور، آبادانی، مبارزه با فساد و تلاش برای آینده نسل هایمان روی می‌آوریم.»

انتهای پیام/ 

سخنان معاون دبیرکل حزب الله درباره انتخابات پارلمانی لبنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار