چهل و ششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله کوهستانی در حسینیه شهدای روستای کوهستان بهشهر برگزار شد.

سالگرد عارف کوهستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام شرف‌الدین نظری، استاد حوزه علمیه در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله کوهستانی غفلت را مهم‌ترین عامل نابودی انسان اعلام کرد و گفت:انسان‌های غافل از راه خدا دور شده و به جبهه مخالف درمی‌آیند و از راه عزت به ذلت می‌رسند.
این استاد حوزه علمیه تفکر، تدبر، تذکر، خداشناسی و خودشناسی را از جمله ویژگی‌های انسان‌های عالم و والامقام برشمرد و افزود: آیت‌الله کوهستانی ازجمله علما و فضلای بزرگ مازندران بود که در زندگی سراسر زهد و عبادات خود، مردم‌دوستی و مردم‌داری را سرلوحه کار خود قرار داده و خداشناسی و خودشناسی را در حد اعلا در وجود خود داشت.
حجت‌الاسلام نظری گفت: توسل به اهل‌بیت (ع) و انس و الفت با ادعیه و مناجات از ایشان انسانی عارف و کمیاب ساخته بود که در دل‌ها و جان‌ها نفوذ کرد و اکنون بعد از گذشت سال‌ها از رحلت این‌چنین دلدادگان ایشان گرد هم می‌آیند.

آیت‌الله حاج شیخ محمد کوهستانی عارف، فقیه و از علمای برجسته مازندران در سال ۱۲۶۷ هجری شمسی در روستای کوهستان بهشهر در خانواده‌ای مذهبی متولد شد پدرشاز عالمان برجسته زمان خویش به حساب می‌آمد.

آیت‌الله حاج شیخ محمد کوهستانی در نوجوانی وارد حوزه علمیه شهرستان بهشهر شد و تحصیلات مقدماتی خویش را در همین حوزه گذراند سپس برای ادامه تحصیل مدتی را به حوزه  های علمیه ساری، بابل، مشهد و نجف رفت و از محضر اساتیدی چون فاضل استرآبادی، حسین نائینی، سید ابوالحسن اصفهانی و ضیاءالدین عراقی علوم دینی را فرا گرفت.

وی در سال ۱۳۴۸ قمری از نجف به ایران بازگشت و در حالیکه وعظ و خطابه ممنوع بود در روستای خود مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) را راه اندازی کرد.

از شاگردان وی می توان به شهید هاشمی‌نژاد ، شیخ ابوالقاسم رحمانی خلیلی مازندرانی، شیخ حسین محمدی لائینی هزار جریبی و محمد فاضل استرآبادی اشاره کرد.

این عارف بزرگ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۱ درگذشت و پیکرش در حرم علی بن موسی الرضا در رواق دارالسّیاده به خاک سپرده شد.


انتهای پیام/ک


برگزاری چهل و ششمین سالگرد ارتحال آیت الله کوهستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار