مقامات آمریکایی: پمپئو با متحدان واشنگتن برای افزایش فشار به ایران گفتگو می‌کند

چند مقام آمریکایی اعلام کردند وزیر خارجه آمریکا قصد دارد با متحدان این کشور برای افزایش فشار به ایران به منظور بازگشتن به پای میز مذاکره گفتگو کند.

مقامات آمریکایی: پمپئو با متحدان واشنگتن برای افزایش فشار به ایران گفتگو می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، چند مقام آمریکایی روز گذشته اعلام کردند مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، پس از بازگشت از سفر خود از کره شمالی قصد دارد با متحدان  واشنگتن در اروپا، آسیا و خاورمیانه  برای افزایش فشار به ایران به منظور بازگشتن به پای میز مذاکره گفتگو کند. هدف از این تلاش پمپئو، فشار وارد کردن به ایران برای گفتگوی دوباره درباره برنامه‌های هسته‌ای و موشکی آن است.

یک مقام در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد هم‌اکنون و بعد از اعلام تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از برجام، مذاکرات با دولت‌های انگلیس، فرانسه، آلمان، ژاپن، عراق و رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

این مقام گفت: «تلاش‌هایی برای مذاکره با شرکای جهانی آمریکا که  منافع مشترکی با ما دارند، انجام می‌شود».

او با ابراز بی‌اطلاعی از اینکه در مذاکرات احتمالی با ایران چه اتفاقی خواهد افتاد، افزود مذاکرات سازنده روی افزایش فشار به این کشور برای بازگشت به پای میز مذاکره متمرکز است.

این اظهارات در پی آن مطرح می‌شود که مقامت ایران بارها اعلام کرده‌اند این کشور هرگز درباره توان دفاعی خود، با هیچ کشوری در جهان مذاکره نخواهد کرد.

انتهای پیام/

تلاش پمپئو برای وادار کردن متحدان آمریکا به منظور اعمال فشار بیشتر به ایران

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار