کارشناس غرب آسیا گفت:خروج آمریکا از منطقه ما به زودی محقق می‌شود.

زارعی در پیش خطبه های نماز جمعه:به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعد الله زارعی کارشناس غرب آسیا در پیش خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار کرد: اتفاقی که در جولان سوریه افتاد و شکست بزرگی که به اسرائیل وارد شد؛ نشانه تحول استراتژیک در منطقه است.

وی افزود: اسرائیلی ها حداقل یک ماه است که مرتب از احتمال قوی وقوع عملیات نظامی از سوی نیروهای ایرانی در سوریه صحبت می‌کنند و می گویند این عملیات را حتمی می دانیم و در انتظار این عملیات هستیم.

کارشناس غرب آسیا گفت: اسرائیلی‌ها تماسهای مکرری با مقامات آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان برقرار کردند. درخواست عاجزانه نتانیاهو این بود که ایران عملیاتی علیه ما انجام ندهد..

زارعی افزود: اسرائیلی ها سیستم نظامی و اطلاعاتی و نیروهای خود را طی یک ماه گذشته، به حالت آماده باش کامل در آورده بودند، همه مرخصی ها و اقدامات جانبی لغو شده بود.

وی اظهار کرد: وقتی دیروز حمله همزمان موشک ها به جولان آغاز شد و این منطقه زیر فشار رزمندگان اسلام قرار داشت، اسرائیلی ها در دفع و جلوگیری آن نتوانستند اقدامی انجام دهند.

زارعی افزود: در این عملیات مرکز نظامی کنترل ارسال پارازیت، مرکز نظامی شنود شبکه‌های ماهواره‌ای ، مقر فرماندهی 810 کاملا نابود شدند و عضو مهم ارتش اسرائیل به هلاکت رسید.

کارشناس غرب آسیا گفت: یکی از سیستم های اسرائیل که در جهان به عنوان سیستم نمونه دفاعی مطرح شده بود، در فشار رزمندگان اسلام خرد شد و از بین رفت.

وی تاکید کرد: اسرایلی ها نشان دادند علی رغم سرو صداهای زیاد از نظر نظامی آسیب پذیر هستند.

زارعی تصریح کرد: پیام بزرگ عملیات این بود که در روز تاسیس رژیم صهیونیسیتی انجام شد و نشان داد اقدامات آمریکا برای اسرائیل امنیت آور نیست و انتقال سفارت نمی تواند موقعیت اسرائیل را بهبود ببخشد.

زارعی اظهار کرد: وزیر دفاع آمریکا به این مسئله تاکید کرده که ایران باید خویشتن دار باشد و مقامات کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان هم به نوعی برای اینکه عملیاتی علیه اسرائیل شکل نگیرد ، دست به اقداماتی زدند.

کارشناس غرب آسیا اضافه کرد: سیستم نظامی اطلاعاتی اسرائیل در طول هفته های گذشته آسمان لبنان و جنوب سوریه را رها نکرد و هر حرکتی را به خیال خودشان زیر نظر گرفتند.

وی افزود: بیش از هر نقطه ای همان مراکزی از اسرائیل مورد حمله قرار گرفت که مراکز اصلی جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل اطلاعات نظامی اسرائیل بود.

تاکید کرد: اسرائیلی هایی که مدعی سیستم‌های اطلاعاتی بودند در برابر سیستم حفاظت اطلاعات جبهه مقاومت چنان ناکام ماندند که نتوانستند این مسئله را مهار کنند.

زارعی گفت: در حین عملیات، نتانیاهو و و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از طریق روسها و اروپایی ها به ایران پیغام دادند بس کنید، پیام دریافت شد و قول می دهیم دیگر علیه شما دست به اقدام نظامی نمی زنیم.

کارشناس غرب آسیا یادآور شد: حجم آتش رزمندگان، اسرائیل را به این گمان انداخت که جنگ آخر آغاز شده و این جنگ قرار است طومار رژیم صهیونیستی را بر هم بپیچد.

وی اظهار کرد: ترامپ و نتانیاهو ناشیانه دکمه ای را فشار دادند که به خیالشان می‌تواند موقعیتی برای اسرائیل خلق می‌کند اما درواقع آنها دکمه ای را فشار دادند که باعث شد حیات رژیم صهیونیستی به سوی انحدام بیشتری سوق پیدا کند.

زارعی تصریح کرد: جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از قدرت اجتماعی، فرهنگی، نظامی و امنیتی به عنوان موقعیت ممتاز نزد مسلمانان شناخته شده است و دیگر نمی‌توان ایران را تهدیدی برای منطقه دانست و با اظهارات قلدرمابانه یک مقام آمریکایی کشورمان را تهدید منطقه فرض کرد.

کارشناس غرب آسیا گفت: مسلمانان به صورت یکپارچه از پیروزی حزب الله بر عوامل وابسته به آمریکا در لبنان و مسلمانهای منطقه هم از پیروزی جبهه مقاومت بر رژیم صهیونیستی خوشحال شدند.

وی تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در شرایطی که ملت‌ها و دولتها خواهان حضور آمریکا در منطقه نیستند و حمایت‌های دولتها نمی‌تواند بقای این کشور را در منطقه تضمین کند، زمان اخراجش از منطقه فرارسیده است.

زارعی خاطرنشان کرد: اخراج آمریکا از منطقه به زودی محقق میشود و منطقه ما آباد، آزاد و برخوردار از ملتهای رشید خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار