بنابر اعلام مقامات هندی، تصمیم آمریکا برای اعمال مجدد تحریم‌های مالی علیه تهران تا زمانی که کشور‌های اروپایی از آن پیروی نکنند، تاثیر فوری بر واردات نفت هند از ایران نخواهد داشت.

تحریم‌های مجدد آمریکا بر واردات نفت هند از ایران تأثیر فوری نخواهد داشتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه‌های «میلنیوم پست»، «فاینانسال اکسپرس» و «ایشین ایج» در گزارشی به نقل از مقامات هند نوشتند: تصمیم آمریکا برای اعمال مجدد تحریم‌های مالی ضد ایران تا زمانی که کشور‌های اروپایی از این تصمیم پیروی نکنند، تاثیر فوری بر واردات نفت هند از ایران نخواهد داشت.

بنابه گفته تحلیلگران، اقدام ترامپ به اعمال مجدد تحریم‌ها ضد ایران می‌تواند قیمت جهانی نفت را در دوره‌های کوتاه و متوسط افزایش دهد.

«ام. کی. سورانا»، رئیس و مدیرعامل شرکت «هندوستان پترولیوم»، گفت: تا آنجا که به مقادیر نفت وارداتی از ایران مربوط می‌شود، جایگزین‌هایی برای آن وجود ندارد.

«ای. کی. شرما»، رئیس بخش مالی شرکت «ایندین اویل»، بزرگترین شرکت نفتی هند، هم گفت: این اتفاق تاثیر فوری نخواهد داشت، اما باید منتظر عکس العمل کشور‌های دیگر بویژه اتحادیه اروپا باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، واردات ، قیمت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار