معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاسیس دفتر نمایندگی سینمای جوان در شهرستان جهرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد مهدی حیدریان معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه‌ای که در فرمانداری جهرم برگزار شد، گفت: با پیگیری مسئولان استانی در آینده نزدیک خانه مستند فارس با مدیریت احمد ضابطی جهرمی پدر علم تدوین ایران راه اندازی خواهد شد و به دنبال آن در شهرستان جهرم هم دفتر نمایندگی سینمای جوان تأسیس می‌شود.

وی این دو اقدام را از کار‌های اساسی و زیرساختی کلان در حوزه فرهنگی عنوان کرد و افزود: با راه اندازی این دو مرکز شاهد رونق بیش از پیش استان فارس و به خصوص شهرستان جهرم در حوزه فرهنگ و هنر خواهیم بود.

حیدریان با اشاره به اینکه ایران در تولید تصویر حرفه‌ای سینما جزء ١٠ کشور برتر دنیاست شرط ادامه حیات فعال، مؤثر و حفظ چهره فرهنگی ایران در دنیای جدید را مسلط و توانا بودن در راستای تولید محصولات فرهنگی و به خصوص مستندات عنوان کرد و اظهار کرد: باید تلاش شود تا مصرف کنندگی را کنار گذاریم و همه به نوعیی تولیدکننده محصولات سینمایی و تلویزیونی باشیم که شهرستان جهرم هم با دارا بودن چهره‌های ملی می‌تواند برای کشور ظرفیت خوبی در این حوزه‌ی فرهنگ و هنر محسوب شود.

رزاق کریمی معاون مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز گفت: شهر جهرم با داشتن سرمایه‌های بزرگ فرهنگی می‌تواند ظرفیت مناسبی برای تولید مستنداتی باشد که نه تنها در کشور بلکه در سطح ملی مطرح شود.

ضابطی جهرمی از شخصیت‌های مهم شهرستان که به پدر علم تدوین ایران لقب دارد نیز در این جلسه ضمن تشکر از همشهریانش؛ به جوان‌ها و مسئولان شهرستان قول داد که در زمینه علمی و آموزشی در حوزه هنر آن‌ها را یاری کند.

صحراییان فرماندار ویژه جهرم هم برای پیشبرد اهداف در حوزه فرهنگ و هنر؛ ظرفیت‌ها و پتاسیل‌های موجود شهرستان را بیان کرد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

تاسیس دفتر نمایندگی سینمای جوان در جهرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار