رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی فارس از کاهش ۱.۵ درصدی بیماران مبتلابه هپاتیت B. در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کامران باقری لنکرانی رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت فارس در حاشیه چهارمین همایش یک‌روزه علمی بیماری‌های گوارش و کبد در شیراز گفت: با تلاش‌های انجام‌شده درصد مبتلایان به بیماری هپاتیت B در کشور از ۱۴ درصد به ۱.۵ درصد کاهش‌یافته است.

وی افزود: برای مقابله و کاهش بیماری هپاتیت تزریق واکسیناسیون و دارو‌های خوراکی مرتبط به این بیماری در سنین مختلف ضروری است.

لنکرانی با اشاره به اینکه کاهش یک ونیم درصدی مبتلایان به بیماری هپاتیت B مرهون تزریق واکسیناسیون به‌موقع نوزادان و افراد ۱۷ ساله بوده است، ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد از خانم‌های باردار در دوران حاملگی بر روی آنان غربالگری کافی هپا‌تیت B. صورت نگرفته و برای جلوگیری از انتقال این نوع بیماری به کودکان نیاز به واکسیناسیون به‌موقع است.

وی اظهار کرد: تزریق واکسیناسیون از سال ۸۵ تا ۸۹ به افراد ۱۷ ساله اختصاص داشت که اکنون این خدمات به افراد ۲۸ تا ۵۰ ساله نیز افزایش‌یافته و دربازده زمانی ۲۰ سال ایمنی خوبی از سوی مردم در برابر این نوع بیماری به وجود آمده است.

لنکرانی تصریح کرد: از ۱۸۵ هزار مبتلابه بیماری هپاتیت C. در کشور یک سیزدهم مربوط به استان فارس است، ودراین راستا سالانه ۶۸۶ نفر در دنیا جان خود را براثر ابتلا به بیماری هپاتیت از دست می‌دهند.

وی بیان کرد: تولید دارو هپاتیت C. در کشور، حمایت از بیماران تالاسمی و هموفیلی و نیز غربالگری به‌موقع ابتلا به این نوع بیماری را در کشور کاهش داده است.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری و سلامت گفت: مراکز خالکوبی، حجامت، طب سوزنی غیراستاندارد ازجمله مواردی هستند که ابتلا به بیماری هپاتیت به‌ویژه هپاتیت B  را افزایش می‌دهد.
انتهای پیام/ر

شیراز میزبان چهارمین همایش علمی بیماری‌های گوارش و کبد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.