مدیر انتشارات تخصصی دفاع مقدس استان اردبیل گفت: بی عدالتی در توزیع کتاب در سطح کشور یکی از مشکلات اساسی است چرا که ما در شهرستان، شبکه توزیع کتاب نداریم.

گلایه ناشران شهرستانی از بی عدالتی در توزیع کتابعلیرضا حسن زاده مدیر انتشارات خط 8، انتشارات تخصصی دفاع مقدس در استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: امسال برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی کتاب حضور مستقل داریم و با 56 عنوان کتاب دفاع مقدس در خدمت بازدیدکنندگان هستیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی تهران بزرگترین رویداد فرهنگی منطقه است، افزود: متاسفانه در دو روز اول هماهنگی های خوبی از سوی مسئولان نمایشگاه ندیدیم.

وی با بیان اینکه بی نظمی، ناهماهنگی و پاسخگو نبودن مسئولان از جمله مشکلات ما در روزهای ابتدایی برگزاری نمایشگاه بود، ادامه داد: بی عدالتی در توزیع کتب در سطح کشور یکی از مشکلات اساسی این حوزه است اما بازدید مردم تاکنون بسیار خوب بوده است.

حسن زاده درباره مزیت های برگزاری  نمایشگاه کتاب برای حوزه فرهنگ بیان کرد: کتاب یک اثر فرهنگی است و برگزاری نمایشگاه کتاب هم برای ناشر خوب است چرا که می تواند کتاب هایی را که تولید کرده است را عرضه کند و از سوی دیگر برای مردم هم دارای مزیت هایی است، از جمله اینکه می توانند تمام کتاب هایی که در سال جدید تولید شده است را در نمایشگاه ببینند.

وی ادامه داد: در نمایشگاه کتاب، مردم با تنوع کتاب ها روبه رو می شوند و تولیدات جدید و همچنین تخفیفات موجود را می بینند که این امر، تشویقی برای خرید است.

مدیر انتشارات خط 8 در خصوص مشکلات صنف نشر بیان کرد: اگر بخواهیم از مشکلات بگوییم باید یک کتاب بنویسیم؛ به ویژه برای ناشران شهرستانی که حمایتی از اداره ارشاد استان هایشان ندارند.

وی با بیان اینکه هزینه های تمام شده برای کتاب به ویژه خرید کاغذ و چاپ، هزینه های زیادی است که بر دوش ناشران است و از طرفی می بینیم که خرید کتاب هر روز کمتر می شود، بیان کرد:  اینها از جمله مشکلاتی است که به دلیل  حمایت نکردن مسئولان، بر دوش ناشر است.

وی با بیان اینکه مشکل عمده ای که ناشران شهرستانی با آن درگیر هستند موضوع توزیع کتاب است،بیان کرد: ما در شهرستان شبکه توزیع کتاب نداریم تا برای استان های دیگر به ویژه تهران، کتاب ارسال کنیم. در این زمینه تنها ناشران تهرانی می توانند خوب کار کنند که در این خصوص هم انتظار حمایت داریم.

حسن زاده با تاکید بر اینکه بزرگترین حمایت می تواند حضور ناشران شهرستانی در نمایشگاه ها و برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان ها باشد،بیان کرد: با توجه به اینکه ما در فروش اینترنتی مشکل داریم اگر مردم بخواهند کتابی از شهرستان خریداری کنند باید دوبرابر هزینه پستی بدهند از این رو باید با ایجاد شبکه توزیع مناسب این مشکل برطرف شود.

مدیر انتشارات خط 8 در پایان خاطرنشان کرد: از 56 عنوان کتاب های انتشارات خط 8 ، 49 عنوان در حوزه دفاع مقدس است که از تازه ترین کتابهایی که در نمایشگاه آورده ایم می توان به کتاب «هنوز مرا نشناخته ای»، رمان «سی و سومین سکانس مرگ»، «دوست دارم تنها باشم»، «سقای دشت اردبیل»، «همه مردان خانواده»، «زیر پوست زخمی جاده ها»، «مردان مهتاب»، «دنه دنه یاقوت»، «سنی منی»، «تهاجم نرم و جنگ روانی در اسارت» و همچنین دو کتاب برای شهدای مدافع حرم با عنوان «از حجله تا حرم» و« شهید غیرت» اشاره کرد.

انتهای پیام/

شبکه توزیع کتاب شهرستان نیازمند حمایت مسئولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار