گسترش حاشیه نشینی چابهار حاصل خشکسالی ۱۸ ساله سیستان وبلوچستان است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: گسترش حاشیه نشینی در چابهار حاصل خشکسالی ۱۸ ساله شهر‌های مختلف سیستان وبلوچستان، بیکاری و فقر در روستا‌ها و مهاجرت روستاییان به شهر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار  با بیان اینکه تبعات و مشکلات اجتماعی و بافت‌های ناکارآمد شهری گریبانگیر منطقه آزاد چابهار می‌شود، اظهار داشت: هزاران نفر از جمعیت روستا‌های چابهار و شهرستان‌های همجوار با امید به اشتغال و زندگی بهتر مهاجرت کرده، اما به دلیل نبود درآمد در حاشیه شهر چابهار ساکن شده اند.

وی بیان کرد: هم اینک برای ساماندهی و توسعه مناطق حاشیه نشین چابهار اتفاق خاصی نیفتاده است و هر سازمانی برای خدمات رسانی کار خود را انجام می‌دهد که تاکنون نتیجه مثبتی نداشته است.

وی افزود: بافت‌های فرسوده و ساماندهی مناطق حاشیه نشینی با مدیریت یکپارچه با اختیارات کامل می‌تواند مشکلات حاشیه نشینی را در مدت زمان کوتاهی حل کند.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار بر اجرایی و عملیاتی شدن اقدامات لازم در حل مشکلات حاشیه نشینی تاکید و خاطر نشان کرد: چنانچه تدبیری در قالب کارگروه مشترک اندیشیده نشود قطعا مشکلات عدیده‌ای برای شهرستان چابهار و به تبع آن استان بوجود خواهد آمد.

وی گفت: نوع ساخت و ساز در مناطق حاشیه نشینی با مصالح کپری، بلوک سیمانی وغیره است که به نوع درآمد شخص بستگی دارد و کاملا فقر و بیکاری عده‌ای از ساکنان مشخص است.

کردی افزود: فراهم کردن امکانات نظیر برق، آب، راه، آموزش و بهداشت از سوی مسئولان ضروری است و باید شاخص‌های دسترسی مردم به امکانات در روستا‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: بسیاری از ساکنان حاشیه نشین کارگران کارگاه‌ها و کارخانه‌های بزرگ وکوچک هستند و با کسب درامد اندک در شرایط بد و بدون امکانات زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار آمادگی کامل و همه چانبه در چارچوب فعالیت‌های این کارگروه را دارد و همکاری لازم را انجام خواهد داد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار نیز اظهار داشت: بیش از ۴۳ هزار نفر ساکن در مناطق حاشیه شهر چابهار از ۲۰ سال پیش بدون امکانات برق و آب روزگار می‌گذرانند.

معین الدین سعیدی خواستار حل مشکلات برق، آب، بهداشت، فضای آموزشی و ساماندهی اصولی مناطق حاشیه نشینی چابهار شد و گفت: مسئولان استانی و کشوری برای ساماندهی مناطق حاشیه نشینی چابهار بطور جدی چاره اندیشی کنند.

انتهای پیام/ع

بافت‌های ناکارآمد شهری گریبانگیر منطقه آزاد چابهار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار