وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیش از هزار و ۶۰۰ طرح زیرساخت ارتباطی امروز در گیلان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در نشست بررسی ظرفیت‌های ارتباطی و توسعه زیر ساخت‌های مرتبط با فناوری اطلاعات گیلان گفت: افتتاح بیش از هزار و ۶۰۰ طرح زیرساخت ارتباطی در مناطق شهری و روستایی گیلان نشان از توجه دولت به تحقق توسعه همه جانبه در این استان است.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وزیر ارتباطات و  فناوری اطلاعات گفت: این طرح‌ها در قالب پوشش ۱۰۰ درصدی خدمات اینترنت نسل سوم و چهارم تلفن همراه در شهر‌ها، خدمات ارتباطی به ۹۰ درصد روستا‌ها، افتتاح طرح سیماک یا سیستم یکپارچه مدیریت املاک کشور و طرح توسعه‌ی فیبر‌های نوری در حوزه‌های بین شهری و درون شهری اجرا شد.

محمدجواد آذری جهرمی درادامه از اختصاص ۲۵۶ میلیارد تومان برای تدوام اجرای طرح‌های توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی گیلان در سال ۹۷ خبر داد و افزود: ظرفیت‌های فراوان این استان در حوزه‌های علمی، گردشگری، کشاورزی و اقتصادی موجب شده تا برنامه ریزی در حوزه‌ی ارتباطات و  فناوری اطلاعات در گیلان متناسب با جمعیت همراه با گردشگر عملی شود.

مصطفی سالاری استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به استقبال گسترده گردشگران داخلی از جاذبه‌های گردشگری گیلان گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید بر اساس ورود حدود ۵ میلیون گردشگر برای توسعه‌ زیر ساخت‌های ارتباطات برنامه ریزی کند.

وی از آمادگی کامل گیلان برای تعامل سازنده با شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی خبر داد و افزود: در زمان کنونی بیش از ۴۰۰ مرکز خدمات گردشگری بین راهی در سراسر استان پیش بینی شده و شرکت‌های ارایه دهنده خدمات تلفن همراه می‌توانند از زمین رایگان برای توسعه خدمات بهره گیری کنند.

جبارکوچکی نژاد رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی گیلان را جوابگوی نیاز مردم و گردشگران استان در ایام تعطیل ندانست و اظهار داشت: در زمان کنونی شاخص‌های توسعه ارتباطی استان متناسب با جمعیت ثابت آن قابل قبول است، اما با ورود گردشگر و افزایش پیک جمعیت توسعه‌ زیر ساخت‌ها هر چه بیشتر احساس می‌شود.

فرزاد توکلی مدیر کل ارتباطات و  فناوری اطلاعات گیلان هم از ظرفیت‌های زیر ساختی و ارتباطی استان گزارش ارایه داد وتصریح کرد: ضریب نفوذ اینترنت در استان اکنون ۹۰ درصد و برای تلفن همراه ۱۱۷ درصد است.

انتهای پیام / ق

بهره برداری از بیش از هزار و ۶۰۰ طرح ارتباطی در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.