کشاورزان مازندرانی بیش از ۱۱ هزار تن کلزا تحویل مراکز خرید دانه‌های روغنی استان داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور بابیان اینکه خرید دانه روغنی کلزا از ۸ اردیبهشت امسال آغاز شده است، گفت: کشاورزان مازندران از ابتدای فصل خرید دانه‌های روغنی، تاکنون بیش از ۱۱ تن کلزا به ۶ مرکزخرد تضمینی تحویل دادند.

وی افزود: ارزش ریالی دانه‌های روغنی خریداری شده از کلزاکاران مازندرانی ۳۱۹ میلیون ریال است.

جعفری گفت: با توجه به ثبت اطلاعات محموله‌های دریافتی در سامانه جامع گسترش فن آوری نوین خرید تضمینی در صف انتظار پرداخت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور با بیان اینکه ۲۲ مرکز خرید تضمینی امسال در نظر گرفته شده است.افزود: خرید دانه روغنی کلزا امسال تنها از کشاورزان دارای معرفی نامه از سازمان جهاد کشاورزی استان هستند انجام می‌شود.

وی افزود: ۲۲ مرکز خرید در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، بابل، بابلسر، آمل و نور آمادگی لازم از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری برای عملیات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا را دارند.

جعفری گفت:در روز‌های آینده با توجه به حجم کلزای ارائه شده فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و ۲ مرکز دیگر نیز در صورت نیاز به این تعداد اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور افزود: خرید کلزا در مازندران در سالجاری بطور مستقیم توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ انجام می‌شود.

وی گفت: بر اساس دستور العمل خرید تضمینی کلزا قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال تعیین شده است.

جعفری با بیان اینکه مراکز خرید دانه‌های کلزا با رطوبت بالای ۲۰ درصد را تحویل نخواهند گرفت، از کشاورزان خواست به خاطر شرایط خاص آب و هوایی در برداشت کلزا عجله نکنند، زیرا رطوبت بین ۱۰ تا ۲۰ درصد را می‌توانیم تحویل بگیریم و این میزان هم از وزن دانه کم خواهد شد.

وی افزود:  کشاورزان تا زمانی که، کلزا برای تحویل داشته باشند مراکز خرید دائر خواهند بود.

انتهای پیام/آ

خرید کلزا از مرز ۱۱ هزار تن گذشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار