مشاور امنیت ملی افغانستان در دیدار با سای مومین یتیموف٬ رئیس کمیته امنیت ملی تاجیکستان درباره تقویت اجماع منطقه ای٬ مبارزه با تروریسم و گسترش روابط اقتصادی بحث و تبادل نظر کرد.

تاکید مقامات امنیتی افغانستان و تاجیکستان بر مبارزه مشترک با تروریسمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حنیف اتمر٬ مشاور امنیت ملی افغانستان در دیدار با سای مومین یتیموف٬ رئیس کمیته امنیت ملی تاجیکستان درباره تقویت اجماع منطقه ای٬ مبارزه با تروریسم و گسترش روابط اقتصادی بحث و تبادل نظر کرد.

آقای یتیموف در این دیدار٬ برقراری ثبات در افغانستان را مهم خواند و گفت: امنیت در امتداد مرز مشترک دو کشور تقویت شود.

به گفته او٬ کشورهای منطقه می‌توانند از طریق همکاری‌های مشترک و هدفمند٬ تهدیدات و فعالیت‌های گروه‌های تروریستی را محدود کنند.

رئیس کمیته امنیت ملی تاجیکستان٬ از ضعیف شدن اجماع منطقه ای در راستای مبارزه با تروریسم ابراز نگرانی کرد و افزود که همکاری‌ها میان کشورهای منطقه نباید کمرنگ شود.

اتمر نیز ضمن قدردانی از سفر یتیموف به کابل گفته است که حکومت افغانستان نگرانی‌ کشورهای منطقه را درک می‌کند و برای از میان برداشتن آن تلاش خواهد کرد.

به گفته او٬ در حال حاضر نیروهای امنیتی افغانستان با گروه‌های شورشی مصروف نبرد هستند و برخوردهای انتخابی در این زمینه٬ کار مبارزه با تروریسم را با مشکل مواجه می‌کند.

اتمر در ادامه گفته است که حکومت افغانستان آمادگی‌های لازم را برای تامین امنیت مرزهای مشترک دارد و همکاری دو کشور در این زمینه باید تقویت شود.

وی همچنان از آمادگی افغانستان برای همکاری دوجانبه اطمینان و افزود: شماری از اعضای گروه‌های تروریستی بخاطر برهم زدن امنیت منطقه و جهان به افغانستان آمده‌اند٬ بنابراین برای جلوگیری از این تهدیدات تاجیکستان و کشورهای منطقه از نیروهای افغان حمایت کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار