رئیس سابق شرکت بیمه «آنبانگ» چین به اتهام کلاهبرداری و اختلاس به ۱۸ سال زندان محکوم شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوآ، «وو شیائوهوآی»، میلیاردر چینی و رئیس سابق شرکت بیمه «آنبانگ» به اتهام کلاهبرداری و اختلاس به 18 سال زندان محکوم شد.

همچنین بر اساس حکم دادگاه شانگهای، وو به مدت 4 سال از حقوق سیاسی‌اش محروم شد و 10 میلیارد و 500 میلیون یوآن (1.7 میلیارد دلار) از دارایی‌های وی به علاوه دستمزدهای غیرقانونی او مصادره می شود.

این میلیاردر در ماه مارس و در راستای سیاست‌های جدید مبارزه با فساد اقتصادی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین،  متهم شناخته شد و با تایید پرونده فساد مالی او، به 18 سال زندان محکوم گردید. گفته می شود او در جریان بحران سال 2015 که بورس چین را هدف قرار داد، میلیاردها دلار پول از سرمایه گذاران خرده پا و کوچک کلاهبرداری کرد.

آنبانگ، قدرتمندترین و ثروتمندترین شرکت خدمات بیمه در چین است. این شرکت به واسطه خرید املاک در بازار بین المللی از جمله معامله ساختمان هتل والدورف در منتهن نیویورک از شهرت جهانی برخوردار است. ارزش شرکت آنبانگ طی 10 سال اخیر با رشد 100 برابری همراه بوده و در حال حاضر ارزش دارایی های آن حدود 324 میلیارد دلار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار