سخنگوی وزارت خارجه ژاپن گفت همکاری و حضور توکیو در طرح ابتکاری چین موسوم به "کمربند و جاده" می تواند آغاز فصل جدیدی در همکاری اقتصادی دو کشور باشد.

تاکید ژاپن بر نقش طرح ابتکاری به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، " جنگ شوانگ" سخنگوی وزارت امور خارجه ژاپن گفت «همکاری و حضور این کشور در طرح ابتکاری "کمربند و جاده" چین می تواند آغاز فصل جدیدی در همکاری اقتصادی دو کشور و همچنین بهره مندی برای بازارهای کشور ثالث تلقی شود.»

مقامات دولتی چین و ژاپن تصمیم دارند با راه اندازی شورای خصوصی-عمومی، طرح های مشترک دیگر کشورهای عضو طرح ابتکاری کمربند و جاده را بررسی کنند. جنگ شوانگ طرح ابتکاری را سکویی جامع و باز برای کشورهای عضو توصیف کرد.

وی افزود پکن همیشه از همکاری ژاپن در تقویت و گسترش این طرح استقبال می کند. سال گذشته هیئتی بلند مرتبه از سوی دولت ژاپن در نشست بین المللی همکاری های طرح ابتکاری کمربند و جاده در پکن شرکت کرد. از آنجا که شماری از سازمان های بزرگ ژاپن با طرح ابتکاری چین همکاری می کنند، اخیرا برخی از مقامات ارشد ژاپنی دیدگاه‌های مثبتی در باره طرح کمربند و جاده ابراز کرده اند.

انتهای پیام/

همکاری چین و ژاپن در طرح کمربند و جاده

برچسب ها: چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار